طراحی باغ و ویلا در تبریز

طراحی-باغ-و-ویلا-در-تبریز

طراحی باغ و ویلا در تبریز با قدیمی ترین و حرفه ای ترین تیم معماری در نبریز که خاص ترین پروژه های طراحی و معماری در این کلان شهر را انجام داده اند، ما مفتخریم پروژه های در سطح بین المللی را برای شخر خود انجام دهیم چرا که معتقدیم مردم تبریز لایق بهترین ها هستند.

طراحی ویلا در تبریز

طراحی ویلا در تبریز توسط تیم بوم استودیو با هر سلیقه و بودجه امکان پذیر است. تیم بوم استودیو با سالها تجربه در زمینه طراحی و ساخت ویلا به ویژه در شهر تبریز معرف حضور اکثر همشهری های عزیز هست. در بوم استودیو بهترین معماران با یک تیم اجرای متعهد در کار هم پروژه های خاصی را در تبریز تا به امروز تحویل داده اند. در صورتی که قصد دارید در شهر تبریز و به طور کلی آذربایجان شرقی یک ویلای لاکچری با قیمت مناسب داشته باشید. حتما از بوم استودیو یک مشاوره  ساخت ویلا در تبریز دریافت کنید.

ساخت ویلا در تبریز

ساخت ویلا در تبریز در کمترین زمان ممکن با هماهنگی با تیم طراح و قیمت مناسب همه و همه در بوم استودیو مهیاست. بوم استودیو با پیشرفته ترین تجهیزات و بهره گیری از دانش معماری روز جهان برای ساخت ویلا در تبریز آماده حدمت رسانی است.

ساخت ویلای دوبلکس در تبریز

طراحی و ساخت ویلای دوبلکس در تبریز طبق سلیق شما یا انتخاب از میان طرح های بیشمار بوم استودیو با قابلیت تغییر و شخصی سازی دقیقا مشابه طرح تحویل داده می شود. تیم بوم استودیو افتخار دارد برای طراحی و ساخت ویلای دوبلکس از ابتدا تا تحویل کلید در کنار شما باشد.

طراحی ویلای استخردار در تبریز

طراحی ویلای استخردار در تبریز با توجه به محبوبیت بالای داشتن استخر یک امتیاز ویژه است. بسیاری از مردم رویای داشتن یک ویلای استخردار را دارند اما با توجه به فضا یا هزینه از آن منصرف می شوند. بوم استودیو آماده است تا با پیشنهادات جذاب خود در این مورد شما را شگفت زده کند.

طراحی باغ و ویلا در تبریز

طراحی باغ  و ویلا در تبریز معمولاً دو بخش از یک کلیت هستند که هر یک مکمل دیگری ست. باغ بدون ویلای درون یا کوشک میانی و ویلا بدون باغ اطراف آن به نظر نا تمام می رسد.

در واقع طراحی باغ و ویلا در تبریز زمینه با ارزشی از تجربه زیبایی را در زندگی روزمره افراد ایجاد می کند که در کنار آن ویلا نقش ایجاد آسایش و تأمین خدمات را ایفا می کند.

قیمت طراحی و ساخت ویلا در تبریز

قیمت طراحی و ساخت ویلا در تبریز با توجه به متراژ ، متریال ، نوع سبک و. طرح و … کاملا متفاوت است. با این همه شما میتوانید با تیم بوم استودیو تماس حاصل فرمایید و یک قیمت اولیه داشته باشید. در صورت نیاز همچنین کارشناسان ما میتوانند برای ارزیابی و قیمت دقیق تر از زمین یا ملک شما بازدید و یک قیمت نزدیکتر را به شما اعلام کنند. با یکبار انتخاب بوم استودیو مطمئن باشید انتخاب دیگری نخواهید کرد.

خدمات ما: طراحی محوطه در تبریز ـ طراحی باغ و ویلای ارزان ـ طراحی معماری در تبریز ـ طراحی داخلی در تبریز

برای طراحی و اجرای باغ و ویلا با بهترین کیفیت توسط متخصصین معماری منظر و دارای تجربه کافی در این زمینه امروز با ما تماس بگیرید:

تبریز، ولیعصر، مرکز تجاری اطلس، طبقه ۱۰، واحد ۱۶

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

 

ضرورت طراحی باغ

مشکلات زیست‌محیطی، اجتماعی و مالی احاطه کننده مناطق مسکونی پر تراکم که حدود 50 سال پیش به وجود آمده اند، قصد از بین رفتن ندارند. ساکنین شهرهای پرتراکم با این مشکلات به طور جدی و به طور مداوم دست به گریبان هستند. از این رو غالباً به دنبال مفری هستند تا در گوشه باغچه یا فضای سبزی دلنشین اندکی آسوده و لحظاتی بدون استرس سپری کنند.

به بیان دیگر در این دنیای پرتنش و اضطراب، ما نیازمند حضور فضاهای طبیعی در زندگی روزمره خود هستیم. تا ما را به زندگی لذت بخش و آرام طبیعی بازگرداند. ما نیازمند به ساخت حیاط و باغ و باغچه  هستیم تا مارا بار دیگر به سلامتی و امنیت زندگی امیدوارسازد.

طراحی-ویلا-دوبلکس-در-تبریز

طراحی-ویلا-لاکچری-در-تبریز

بوستانهای محلی موجود اغلب فضاهای مورد انتظار را تأمین نمیکنند . هرچند گاهی محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت هستند. به طور عمده حس خلوت و ارتباط با طبیعت در کمال آرامش را برای مخاطبان تأمین نخواهند کرد. پارک و فضای سبز شهری که به عناوینی چون بوستان و باغ و … شناخته می شوند غالباً برای ورزشها یا ملاقاتهای دسته جمعی و تعاملات عمومی کارایی دارند.

 

طراحی ویلا در تبریز، محوطه سازی، شبستر
طراحی ویلا در تبریز، محوطه سازی، شبستر
طراحی باغ در تبریز
طراحی باغ در تبریز

دو دلیل عمده و اصلی باعث توجه قشر مرفه جامعه به طراحی باغ و ویلا در تبریز  شده است؛

  1. عدم کارایی فضاهای سبز عمومی حتی پارکهای ملی برای تفرج و آسودن در طبیعت
  2. طراحی باغ  در پاسخ به نیاز به محیطی خانواده‌گی به دور از دغدغه های فرهنگی و امنیتی.

از این رو حتی طراحی باغچه خانگی ممکن است فضای مورد نظر یک خانواده را بیش از بوستانی بسیار مجهز در مرکز محله تأمین کند.

طراحی ویلا و باغ بجای اتاقک در میان درختان:

طراحی باغ و حیاط ویلایی به عنوان یکی از بخشهای معماری منظر تنها طراحی یک فضای بیرون  نیست. بلکه طراحی فضایی است  با ارزش ها و معانی خاص خودش که می تواند متضمن یک تجربه انسانی باشد. فضایی که می تواند ما را با دنیای طبیعی پیوند دهد و با تسلط بر احساس ما دنیایی را خلق نماید که مشابه و مابه ازایی نداشته باشد.

طراحی باغ و ویلا در تبریز میتواند به شکل ها و فرم های گوناگون  انجام شود و در این جهان ملتهب، قسمت آرام بخش جریان زندگی ما را در اختیار خود قرار دهد. تا جایی که آن را به صورت یک سمبل پایدار زندگی توأم با آرامش اعتلا دهد.

لذا طراحی باغ و ویلا در تبریز برای پاسخ به نیازهای محیطی ما ساز و کار بسیار خاصی دارد. لذا طراحی باغ تنها توجه به نقشه باغ و کاشت ویا تعریف گونه های گیاهی مناسب نیست. بلکه بخشی از مفهوم محیط که در ارتباط با دنیای طبیعی است مورد تأکید است و انسان جزیی از آن طبیعت و همواره در ارتباط با آن قرار دارد.

طراحی-ویلا-سنتی-تبریز

بازسازی-ویلا-در-تبریز

تنوع سبکی در طراحی باغ در تبریز:

طراحی باغ سنتی و باغ ایرانی در تبریز

باغهای سنتی در یک تقسیم بندی کلی شامل؛ باغ ایرانی، باغ مصری، باغ انگلیسی،باغ رومی، باغ فرانسوی، باغ چینی و باغ ژاپنی هستند. در برخی منبع باغهای سرزمین هندوستان و باغهای مغولی را در شاخه ای جداگانه می دانند اما در اکثر منابع معتبر باغهای آندولوس (اسپانیای مسلمان) و باغهای هندی، زیر مجموعه باغ ایرانی معرفی شده است.

باغ در مفهوم کلی و بدون توجه به سبک طراحی باغ و ویلا میتواند به این صورت نیز طبقه بندی شود:

باغ میوه در تبریز

 ساده ترین نوع باغ از لحاظ طراحی باغ و سودمند ترین از لحاظ اقتصادی (طراحی ارزان باغ، نگهداری سودده)

باغ سکونتگاهی در تبریز

 این نوع باغ در واقع همان باغ ویلا و طراحی محوطه ویلا را شامل میشود سابقا این نوع باغ ویلا ها توسط اعیان در خارج شهر برای استفاده کوتاه و متناوب ساخته می شدند. باغ اطراف ویلا در واقع برای استفاده تفریحی است و ممکن است درختان مثمر در آن صرفا حالت تفننی داشته باشد نه سود اقتصادی.

تصویر زیر نمونه ای از طراحی باغ ویلا در تبریز میباشد که توسط استودیو معماری بوم انجام شده است

طراحی-محوطه-ویلا-در-تبریز

طراحی-حیاط-ویلا-تبریز

این مطلب را از دست ندید:طراحی و ساخت ویلا در تبریز

باغ حکومتی

 این نوع باغ برای استفاده امور کشورداری و در عین حال محل سکونت موقت یا دائمی سران حکومتی و دیوان سالاران طراحی و ساخته میشده است.  معمولا چون محل استقرار حاکمان و بزرگان دربار بود در داخل شهرهای بزرگ و یا در پایتخت احداث میشده . طراحی باغ حکومتی معمولاً دارای سه بخش اصلی بود؛ فضای سکونتگاهی،  فضای دیوانی، و فضای خدماتی. مثال مشهور آن باغ سعد آباد و باغ گلستان تهران و باغ استرآباد گرگان است.

باغ مزار

باغ مزارها همان گونه که اسم آن مشخص است، باغی شامل مزار شخصی محترم یا مهم برای مردم است. مثل باغ دوکمال در تبریز. تاریخچه باغ مزار باز می گردد به پیش از اسلام و قدیمی ترین باغ مزار طبق اسناد، باغ پیروزی است. باغ قدمگاه نیشابور، باغ مصلی نایین و باغ مزار شیخ صفی الدین اردبیلی از این دسته هستند.

توضیح ویدیو: نمونه پروژه های طراحی شده باغ و ویلا توسط استودیو معماری بوم

باغ ایرانی یا پردیس  یا پالیز یا باگ(هندی) باغ سنتی ایران است. با مقايسه مباني تفكر سه مكتب عمده باغ آرايي در تاريخ هنر، يعني مكاتب ايراني ، چيني و لاتيني مي‌توان با حكمت معنوي طراحی باغ در ايران در طرح و آفرينش باغ ايراني آشنا شد. چنانچه همين قياس مي‌بايد در ديگر هنرها نيز صادق باشد. مثلاً اينكه طراحی باغ‌هاي چيني در حقيقت چيزي از پيش موجودند و در طراحی باغ و ویلا (کوشک میانی) به طريقي گوشه‌ايي از طبيعت را گزيده و عرصه ظهور قرار داده‌اند و اين عدم تصرف آدمي در طبيعت در شيوه نقاشي‌ها و شعرهاي چيني نيز آشكار مي‌شود و به طريقي حكمت تفكري است كه سالاري قدرت‌هاي مسلط بر انسان باز مي‌نمايد و يا شيوه نگرش در باغ‌هاي لاتين كه در آن سوابق متافيزيك يوناني، رومي حضور دارد و از همين رو دانش و هوشي در صدد تسليم ديدار كننده بروز می کند.

با توجه به معاني واژه‌هاي باغ و baga گاهاني و بغان از ريشه باستاني bag كه مصدر بخشيدن در فارسي ميانه از آن آمده است و ارتباط آن با مفهوم ميث در واژه ميتالوژي و گسترش آن در واژه‌هايي ديگر مانند پاليز و پرديس و فراشكرد در داستان جم و شهر نيكويي اشوزرتشت، مفاهيمي از حكمت باغ ايران را مي‌توان بررسي نمود. پيگيري اين مفاهيم در ارتباط با ساختار تمدن ايراني كه يگانه تمدن كاريزي در جهان است لايه‌هاي ناشناخته‌ايي از خصلت‌هاي تجريدي و تعامل فرهنگ ايراني و گرايش آن به سوي نمادگرايي را شرح مي‌دهد.

طراحی-ویلا-استخردار-در-تبریز

مباني حكمي طراحي باغ ايراني در كليات و جزييات يعني چگونگي شكل گيري پلان، تقسيم بندي‌هاي آن براساس هنر مقدس و كاربرد چهارگانه‌هاي قدسي و عملكرد آنها در باغ يعني صورت‌هاي متكثر اجزا آن را وجود ويژگي‌هاي مادي خود موجب فراموشي جسميت مي‌شوند. بدين روست كه تمام عوامل تشكيل دهنده طرح باغ ايراني در عين آنكه ما را در مكان زميني قرار مي‌دهند، بدون  فرافكني ذهني و جدايي پندار گرايانه متافيزيكي، آدمي را با ساحت معنوي مرتبط مي‌سازند.

کهن الگو یا ارکی تایپی در طراحی باغ ایرانی، چهار باغ است اولین باغ در دسترس که به صورت چهارباغ طراحی شده است باغ کورش در پاسارگاد مربوط به قرن 6 ق.م میباشد. باغ سنتی ایرانی برای بهره مند شدن از هوای آزاد، نور، خاک و آب به جایگاهی نیازمند است که در معرض وزش باد ملایم و نسیم و آفتاب لازم و سایه کافی و خاک حاصلخیز قرار گرفته و به آب، این ماده حیات بخش، دسترسی داشته باشد. مورد دیگر مربوط به جایگاه و وضع عوارض زمین آن است. باغ به صورتی روی زمین قرار می گیرد که حرکت آب از بالاترین نقطه در باغ، احتمالا از محلی که ظاهر می شود، “مظهر خانه” به سراسر گستره باغ ایرانی ادامه یابد.(م.ا.میرفندرسکی، 1370)

پلان-معماری-ویلا-تبریز

ساخت-ویلا-تبریز

باغ ویلا مدرن در تبریز

هنر، معماری و باغسازی قرن بیستم از نظر بصری به راحتی قابل تشخیص است. معماری مدرن در سال 1390 به عنوان یک پدیده جدید شناخته شد و در زمینه طراحی باغ، پس از به قدرت رسیدن آمریکا از نظر اقتصادی در دهه 50 میلادی باغسازی مدرن جایگاه ویژه ای بدست آورد تا حدی که  دوباره به عنوان روشی نو به اروپا صادر گردید. اما طراحی باغ به این روش در عرض یک دهه از بین رفت و علت اصلی آن عدم شناخت کافی از این شیوه و بازگشت به روش های تاریخی و تولد پست مدرن بود. اما صفت مدرن که برای این توصیف به کار می رود به صورت ذاتی دارای معانی است که دامنه نفوذ خود را محدود می نماید و به نظر تام ترنر نظریه پرداز باغ سازی سال 2000 سالی ست که این واژه در آن به پایان خود رسیده است. در واقع به اعتقاد پژوهشگران حوزه معماری منظر و فضای سبز  برای باغهای معاصر واژه باغهای انتزایی و باغهای پساانتزایی عبارات بهتر و دقیق تری هستند.

طراحی-ویلا-مدرن-تبریز

 طراحی ویلا در تبریز معمولاٌ شامل قوانین بسیار متنوع خواهد بود در برخی مناطق محدودیت هایی را به همراه دارد.

نکات طراحی و ساخت باغ ویلا در تبریز :

  1.  در طراحی باغ و فضای سبز انتخاب گیاهان مختلف از گونه های متفاوت و از سرزمین های گوناگون باعث میشود تا طرح باغ به صورت نامطلوبی شلوغ، بی نظم و ناشیانه به نظر برسد. و زمانیکه  طرح ویلا و باغ در کنار هم قرار میگیرند این شلوغی بیشتر می شود. درحالیکه صاحبان باغها به اینکه طراحی باغشان پر از تنوع است افتخار می کنند.
  2. در طراحی باغ ویلا يكپارچگي و جامعيت دو كيفيت اساسي و مهم در يك طرح موفق مي باشند . در طرح فرم هاي پوشش گياهي ، توپوگرافي ،‌ زيرساخت ها و آب بايد با شكل دادن به فضاها ، مسيرها و…. به يك كل واحد تبديل شوند . در طرح باغ كامل، ‌تمامي اجزا طرح مكمل يكديگر مي شوند .
  3. گیاهان موجود در سایت طراحی بهترین شاهد برای درک شرایط اقلیمی و خاکی منطقه هستند، در بازدید به آنها بیشتر دقت کنید.
  4. استفاده از آثار هنری و یا مستعمل ولی با طراحی زیبا در محیط باغ، جهت ایجاد گوشه های دنج و فضای کشف بسیار موثر هستند. بخصوص  طرح باغ در ویلا ها و زمینهای وسیع نیازمند ایجاد این حس است.
  5. آیین طراحی باغ و ساخت محوطه ویلاها به شیوه ایتالیایی و انگلیسی این حس را در میان مردم رواج داده است که با قراردادن یک صندلی مرمری و یک ساعت آفتابی در باغ می توان به تأثیر باغ ایتالیایی دست یافت، حال آنکه پیروی از یک سبک به صورت کل و مفهومی برای تمام باغ و ویلا است
  6. شناخت سایت و فضای سبز هر پروژه مهمترین ابزار در طراحی باغ است. توپوگرافی، درختان در وضع موجود، خرد اقلیم، منابع آبی، خاک و چشم اندازها نکاتی هستند که در بازدید از سایت بایستی تماماً ثبت شوند.
  7. مسیرها بخصوص در باغهای بزرگ بسیار حائز اهمیت هستند:

الف) در طراحی باغ در مناطق پر شیب مسير دسترسي در لبه ي بالاي باغ قرار گیرد.
ب) مسيرهاي پياده روي كناره ي آب از جذابیتهای باغ و پارک است.
ج) طراحی مسيرهاي مارپيچ مانند بر روی تپه براي تعيير چشم انداز نقطه قدرت طراحی باغ است.
د) ایجاد مسيرهاي درون پوشش ارگانیک گیاهی در تضاد با مسيرهاي واقع در فضاي باز .
ه) تعریف آكس هاي ورودي كه افراد را به درون باغ و ویلا هدايت مي كند .
و) طراحی باغ های وسیع و متوسط بدون مسيرهاي پر پيچ و خم و کم عرض پياده روي برای گذران وقت و ایجاد خسله قطعاً ناقص است.

  1. بوته های کوتاه و درختان بلند با تنه لخت برفضا دلالت دارند اما آن را از لحاظ بصری محدود نمیکنند
  2. تنوع زیاد در متریال کف سازی در مرحله ترسیم نقشه باغ ممکن است به نظر خوشایند باشد. ولی در عمل اصلاً مطلوب نیست، در چنین مواردی باید با احتیاط عمل کرد و از فضاهای مشابه دیدن کرد.
  3.  به ارتباط و تأثیر بصری رنگ گلها و زمینه های مصنوع باید دقت شود و برای تغییر فصل برنامه ریزی کرد. طراحی باغ برای تمام فصول با تمام تغییرات گیاهی و اقلیمی است.

نمونه طراحی ویلا در تبریز

طراحی ویلا و حیاط مربوط به آن در شهر هریس (نزدیکی تبریز) یکی از پروژه های استودیو معماری بوم است که در سال 92 طراحی و در سال 94 به بهره برداری کامل رسیده است. طراحی ویلا در این شهر معمول نیست و غالباً طراحی ویلا در هروی و سعید آباد در اطراف تبریز به صورت گسترده انجام می‌شود. از این رو طراحی ویلا در منطقه‌ای شهری و عرصه‌ای محدود مواجه بوده است.

طراحی-نمای-ویلا-تبریز

مطلب پیشنهادی: ویلا کاراس

صفر-تا-صد-طراحی-ساخت-ویلا-تبریز

دفتر-معماری-طراحی-وساخت-ویلا-در-تبریز

مطلب پیشنهادی:اجرای  ویلا کاراس

برای طراحی و اجرای باغ و ویلا با بهترین کیفیت توسط متخصصین معماری منظر و دارای تجربه کافی در این زمینه امروز با ما تماس بگیرید:

تبریز، ولیعصر، مرکز تجاری اطلس، طبقه ۱۰، واحد ۱۶

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *