جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز

طراحی-دکوراسیون-مغازه-در-تبریز

طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز:

طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز از دکور و نازک کاری گرفته تا بازسازی کامل با تیم مجرب معماری و اجرای بوم استودیو یک انتخاب هوشمندانه برای کسب و کار شماست. ما در بوم استودیو برترین معماران را دور خود گردآوری کرده ایم و در نظر داریم به صورت تخصصی با توجه به  نیاز شما انواع خدمات معماری بوتک ، مغازه ، کافی شاپ ، رستوران و … را انجام دهیم.

دکوراسیون مغازه یکی از عوامل مهمی است که بر موفقیت یک کسب و کار تاثیر می‌گذارد. دکور مغازه نه تنها باید زیبا و جذاب باشد، بلکه باید با نوع فعالی محصولات و هدف مشتریان مغازه هماهنگ باشد. طراحی دکوراسیون مغازه می‌تواند تصویری از برند، اعتبار و کیفیت مغازه ایجاد کند و باعث جذب و حفظ مشتریان شود. در این مقاله به برخی از نکات و اصول کلیدی در طراحی دکوراسیون مغازه اشاره می‌کنیم.

نمونه پروژه های بوم استودیو در طراحی دکوراسیون مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و کوتاه ترین زمان اجرا توسط استودیو معماری بوم انجام میگیرد.

جهت اطلاع از شرایط انجام پروژه ها با ما تماس بگیرید.

تبریز، ولیعصر، مرکز تجاری اطلس، طبقه ۱۰، واحد ۱۶

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

 

طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز،فروشگاه موبایل
طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز،فروشگاه موبایل

این مطلب را از دست ندید: طراحی فروشگاه سیاه سفید

طزاحی فروشگاه سیاه و سفید تنها یکی از پروژه های خاص ماست، برای مشاهده نمونه هایی دیگر از پروژه های انجام شده توسط استودیو معماری بوم تبریز به صفحه پروژه های ما مراجعه فرمایید.

این پروژه را از دست ندهید:‌کفش شمس

طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز:

طراحی دکوراسیون مغازه یکی از محبوب ترین شاخه های طراحی داخلی و طراحی معماری می باشد. به دلیل رقابتی بودن و تاثیر بسیار زیاد طراحی دکوراسیون مغازه در ایجاد جذابیت برای مشتری و در نتیجه فروش بیشتر و بهتر فروشگاه موجب میشود که مالکان واحدهای تجاری و فروشگاهی هزینه های بسیار زیادی را صرف طراحی ویترین و طراحی دکوراسیون بکنند . متاسفانه در اغلب موارد، اتلاف بسیار زیادی در مصالح و هزینه انجام شده و طرح نهایی نیز فاقد جذابیت، منحصر به فرد بودن و خلاقیت می باشد.  علاوه بر آسیب بر سیمای شهری، تاثیر چندانی در میزان فروش مغازه ندارد که حتی می توان ادعا کرد در برخی از موارد تاثیری معکوس نیز می گذارد.

مشکلات طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز:

به نظر میرسد مشکل اساسی در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز، عدم انسجام عوامل این دست از پروژه ها باشد. کارفرما در پروژه طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید نیازها و شرایط خود را به طور شفاف به معماران و تیم طراحی منتقل کند. تیم طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید با شناخت کامل و ایجاد آگاهی مناسب نسبت به شرایط کارفرما و خود پروژه، نسبت به طراحی خلاقانه و اقتصادی دکوراسیون مغازه اقدام کند. اما این دو مورد حداقل موارد لازم برای موفقیت یک پروژه طراحی دکوراسیون مغازه محسوب می شوند.

طراحی دکور دلخواه برای مغازه در تبریز

در اصل موفقیت یک پروژه طراحی مغازه در تبریز پیش از طراحی و اجرای پروژه و در زمان تعیین برنامه پروژه پایه ریزی می شود. تیم طراحی و کارفرما موظف به ایجاد یک کانسپت مشترک هستند که تمامی مراحل طراحی، تجهیز، کمپین تبلیغاتی و راه اندازی فروشگاه بر اساس آن انجام بگیرد که شامل طراحی ویترین در تبریز و طراحی نما برای مغازه نیز می‌شود.

استودیو معماری بوم مفتخر است که خود را به عنوان تنها شرکت طراحی معماری در تبریز معرفی کند که اساس فرآیند طراحی معماری خود را بر اساس طراحی رویداد انجام می دهد . در مورد پروژه های طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز، طراحی رستوران در تبریز،  طراحی سایر فضاهای تجاری و به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی در تبریز، ایجاد کانسپت اصلی و مادر پروژه عنوان رویداد اصلی را یدک می کشد.

تجربه نشان می دهد که طراحی مناسب دکوراسیون داخلی مغازه و هویت بخشی متناسب باعث می شود مشتری هایی که وارد فضای مغازه می شوند از زمان ورود تا زمان خروج از مغازه دچار حس نیاز به خرید و اعتماد می شوند که موجب می شود درصد قابل توجهی از آنها نهایتا اقدام به خرید از مغازه بکنند.

 

نکات و قواعد طراحی ویترین مغازه:

 

چگونه طراحی دکوراسیون مغازه را به نقطه قوت فروشگاه خود تبدیل کنیم؟

آستانه، تیر اول!

بسته به اندازه فروشگاه 1.5 تا 3.5 متری عمق مغازه از محل ورودی فروشگاه، به عنوان آستانه ورودی فروشگاه محسوب شده . مشتری ها و تمامی افرادی که وارد فروشگاه می شوند، اولین ارزیابی و قضاوت خود را در مورد کیفیت اجناس عرضه شده، رنج قیمت اجناس، کیفیت دکوراسیون مغازه، نورپردازی مغازه، تقسیم فضایی مغازه و… را با مشاهده آستانه مغازه انجام می دهند.

در موارد زیادی از پروژه های طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز دیده می شود که بازدیدکننده در بدو ورود به فروشگاه دچار سردرگمی و تداخل می شود که شدیدا تاثیر منفی روی فروش مغازه میگذارد. در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید در نظر داشت که اولین تصویری که به بازدیدکننده ارائه میشود چه چیزی است و در طراحی دکوراسیون مغازه، طراحی نورپردازی مغازه و چینش و قیمت گذاری اجناس موجود در آستانه وسواس زیادی خرج شود تا تیر اول با دقت و قدرت مناسب به قلب و چشم مشتری شلیک شود. به طور کلی باید تمامی پارامترهای طراحی دکوراسیون داخلی در تبریز در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز مورد استفاده قرار بگیرد.

پاور وال یا دیوار قدرت

اگر محل ورودی فروشگاه خود را هنوز به طور قطعی تعیین نکرده اید، دست نگه دارید! .

ورودی اگر این امکان را به شما بدهد تا بعد از ورود به فروشگاه، مشتریان نمای بسیار قدرتمندی در سمت راست خود داشته باشند، ورودی مناسبی محسوب می شود. نتایج یک مطالعه نشان می دهد که 90 درصد مشتری هایی که در آمریکا وارد یک فروشگاه شده اند، بلافاصله به سمت راست خود را مشاهده میکنند یا به سمت راست خود حرکت میکنند. این موضوع باعث شده که دیوار سمت راست ورودی را دیوار قدرت یا پاور وال نام گذاری کنند.

اگر بتوانید در دیوار یا ویترین سمت راست، نمای جذابی از محصولات خود ارائه کنید، مطمئن باشید که مشتری زمان بیشتری را داخل فروشگاه سپری میکند .از محصولات دیوار قدرت که شانس بیشتری برای فروخته شدن دارند، به احتمال زیاد دیدن کنند.

در پروژه طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل رادیکال، با توجه به این که ورودی در سمت راست قرار داشت، تیم طراحی تصمیم به تعمیم کانسپت طراحی در دیواره سمت راست گرفت و یک سوم سمت راست فروشگاه را به طور مونوکروم به رنگ سیاه طراحی کرد.

طراحی داخلی مغازه در تبریز، آژانس هواپیمایی
طراحی داخلی مغازه در تبریز، آژانس هواپیمایی

دور دور داخل فروشگاه را از دست ندهید

ساخت یک مسیر پیاده مناسب برای مشتری های فروشگاه، در تشویق آنها برای گذر از داخل فروشگاه بسیار مهم و حیاتی است. برای نیل به این هدف، نیازی به انجام هزینه و تغییرات زیادی نیست. اگر صرفا با چیدمان مناسب ویترین ها، قفسه ها و کمد ها در جای مناسب خود، می توان با ایجاد فضای منفی مناسب، مسیر پیاده راحت و جذابی خلق کرد. با توجه به قانون دیوار قدرت و ترجیح سمت راست برای مشتری ها، می توان از فضا استفاده هوشمندانه ای کرد و مشتری ها را به طور پادساعتگرد در فروشگاه تشویق به طی مسیر کرد و با قرار دادن اجناس مختلف در دید آنها، آنها را تشویق به خرید از فروشگاه کرد.

استفاده از مسیر پیاده در فروشگاه بسته به اندازه فروشگاه و شخصیت آن می تواند اهداف مختلفی را دنبال کند. برای مثال می توان مشتری را بعد از طی یک مسیر دوباره به ورودی فروشگاه رساند یا وی را با ایجاد یک ویترین بسیار جذاب در انتهای یک مسیر، وسوسه به طی مسیر کرده و به ویترین یا محصول بسیار خاص و ویژه رساند.

جلوگیری از شلوغی بیش از حد در طراحی داخلی مغازه در تبریز

در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید در نظر گرفت که شلوغی بیش از حد یک مسیر موجب دل زدگی مشتریان میشود و نتیجتا ایجاد تاثیر منفی در فروش یک فروشگاه می شود. جریان ورودی مشتری به فروشگاه باید توسط کارفرما به معماران پروژه انتقال یافته و معماران با در نظر گرفتن پتانسیل های موجود نسبت به ایجاد مسیرهای مناسب اقدام کنند. در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید در نظر داشت که تیپ شخصیتی فروشگاه و زمینه ای که فروشگاه در آن قرار گرفته از عوامل موثر بر جریان ورودی به آن هستند . این دو عامل از اصلی ترین عواملی هستند که باید در طراحی فضاهای منفی فروشگاه در پروژه های طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز در نظر گرفت. فروشگاه هایپرمی در مرکز خرید اطلس از نمونه های ضعیف طراحی مسیر پیاده در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز می باشد که شلوغی بیش از اندازه و منصرف شدن مشتریان از بازدید برخی از فضاهای آن بسیار مشهود می باشد. در نقطه مقابل، طراحی چند فروشگاه لباس در مرکز خرید لاله پارک از نمونه های موفق در نظر گرفتن مسیر پیاده در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز می باشد.

دکوراسیون مغازه عروس در تبریز

برای کاهش سرعت خروج مشتری چه باید کرد؟

دور دور داخل یک فروشگاه سرعت کمی می طلبد! شاید آخرین چیزی که شما می خواهید، خروج سریع مشتری ها از داخل فروشگاه می باشد. پیاده گردی مشتری ها داخل یک فروشگاه یک تهدید بزرگ دارد و آن چیزی نیست جز سریع انجام شدن این فرآیند. اگر مشتری ها با سرعت زیادی از جلوی قفسه ها و ویترین ها رد شوند، قطعا شانس کمتری برای خرید از آنها دارند.

تکنیکی که ما در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز بارها به آن تاکید میکنیم، ایجاد سرعت گیر در مسیر پیاده مشتری های فروشگاه است. هر مانعی که به طور بصری مسیر آنها را قطع کند و باعث ایجاد وقفه در طی مسیر مشتری ها بشود، بهترین ابزار برای این کار است.

از استدهای فصلی گرفته تا یک پوستر جذاب، یک میز تست لایو گوشی های رده بالا و هر آن چه که با زیباترین آرایش مسیر پیاده را قطع کند. مشتری را برای لحظاتی مشغول کند و سرعت سیرکولاسیون مشتری ها را بگیرد، بهترین ابزار برای نیل به این هدف محسوب می شود.

دکوراسیون مغازه به چه صورت باعث افزایش مدت زمان حضور مشتری می شود ؟

 در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز نمونه های بسیار موفقی از ایجاد وقفه های مناسب برای مشتریان وجود دارد. برای مثال برخی از فروشگاه ها با قرار دادن قفسه حراج های ویژه و یا فصلی در مسیر بازدیدکنندگان، وقفه های مناسبی در فروشگاه خود ایجاد کرده اند. این امر بعضی از فروشگاه ها را در صدر محبوبیت از نظر طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز در بین بازدیدکنندگان قرار داده است و تاثیر به سزای خود را در فروش یک فروشگاه مشخص کرده است.

نهایتا در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید در نظر بگیرید که اگر این سرعت گیر ها در مسیرها و راهرو های اصلی فروشگاه قرار دارند، باید با اجناسی دکوراسیون شوند که تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد. این محصولات باید در ارتفاع مناسبی نسبت به چشم ناظر قرار بگیرند و اجناس کمتر محبوب پایین تر از دید ناظر قرار بگیرند. در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید در نظر داشت که این سرعت گیر ها باید به طور مداوم به روز رسانی شوند و همواره نظارت مناسبی بر وضع ظاهری آنها انجام شود.  به بیان دیگر باید طراحی ویترین در تبریز را به صورت تخصصی آنالیز کرده و بر اساس نیاز مشتریان تغییر داد.

دکوراسیون سیسمونی در تبریز

فروشگاه هتل نیست، زندان هم نیست

پاکو آندرهیل کارشناس برجسته علم اقتصاد و آنالیز رفتار مشتری در بررسی های خود به واقعیتی پی برد . او بیان میکند در صورتی که یک مشتری خانمدر فروشگاهی احساس کند که در صورت استفاده از یک قفسه یا ویترین پشتش به کسی می خورد یا با پشت فردی که از ویترین روبرویی استفاده می کند برخورد داشته باشد، از خرید در آن فضا خودداری می کند. آندرهیل این پدیده را بات-براش-افکت نامگذاری کرده است.

تعبیه فضای مناسب برای احساس امنیت و رعایت حریم شخصی، امری ضروری است که در طراحی راهرو باید آن را مد نظر داشت.

در موضوع طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید در نظر داشت که توجه به زمینه های فرهنگی شهر تبریز در تمامی مراحل از جمله طراحی راهرو و به ویژه مسیرهای بین ویترین و فضای مقابل آنها اصل اساسی در ایجاد حس امنیت روانی در مشتریان و به ویژه بانوان است. با توجه به بافت فکری سنتی و مذهبی تبریز، این امر بسیار در تبیین توفیق یک واحد فروشگاهی بسیار حیاتی است. در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید وسواس زیادی برای آن به خرج داد.

طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز از نظر موضوعات دیگری نیز قابل بررسی است که یکی از مهمترین آنها، ایجاد راحتی و امکانات رفاهی متناسب با فروشگاه برای مشتری است. این امکانات شامل فضاهایی برای استراحت و نشستن مشتری ها و همراهان آنها و شلف هایی برای گذاشتن لوازم دستی مشتریان است. با توجه به فضای رقابتی موجود در تبریز، طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز از نظر میزان ایجاد جذابیت برای مشتریان و حس دعوت کنندگی اهمیت دوچندانی می یابد.

محل قرارگیری کانتر صندوق در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز

ما نخواهیم گفت، ولی بفرمایید بیرون! در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز محل قرارگیری کانتر صندوق یکی از بغرنج ترین چالش های طراحی برای صاحبان فروشگاه ها حساب می شود. معمولا افراد درگیر در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز برای تصمیم گیری در این مورد دچار تردید های فراوان هستند.

باید محل استقرار کانتر صندوق را نسبت به طرح دکوراسیون مغازه به طور هوشمندانه انتخاب کرد. با فرض اینکه مشتری ها به طور ناخودآگاه به سمت راست خود میپیچند و ما آنها را در مسیری پادساعتگرد هدایت کرده ایم، به طور منطقی صندوق باید در سمت چپ ورودی قرار بگیرد. اما قواعد همیشه برای شکسته شدن خلق می شوند.

در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز با توجه به شرایط موجود در فروشگاه می توان بهترین جای گیری را برای صندوق در نظر گرفت. این موضوع بسته به تعداد کارکنان فروشگاه، میزان تسلط بر ورود و خروج فروشگاه و شرایط زمینه ای که فروشگاه در آن شکل گرفته است می باشد.

نکات زیر در برخی از موارد راه گشای مکان یابی صندوق در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز می باشد.

۱. کانتر صندوق باید به اندازه کافی بزرگ باشد که مشتریان بتوانند وسایل شخصی و کیف دستی های خود را روی آن بگذارند.

۲. از دیوار پشت صندوق نهایت استفاده را برای نمایش تصاویر درگیر کننده تبلیغاتی ببرید.

۳. از صندوق برای جاسازی لوازم کوچک وسوسه کننده مشتریان نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *