طراحی پارکینگ در تبریز

طراحی-پارکینگ-در-تبریز

طراحی پارکینگ در تبریز همراه با ضوابط طراحی و نکات و مشاوره ساخت پارکینگ برای آپارتمان و ویلا و محاسبه هزینه موضوع این مقاله است.

ممکن است که شما به ساخت پارکینگ مسکونی در تبریز نیاز داشته باشید. تیم بوم استودیو در این راه کمک کننده شما هستند.

پارکینگ از جمله فضا‌های است که به طور معمول افراد زیادی در آن رفت و آمد می‌کنند. تبریز از جمله شهر‌های پر جمعیت در ایران است که نیاز به ساخت پارکینگ در تبریز کاملا احساس می‌شود. بنابراین شما برای ساخت ساختمان باید به طراحی پارکینگ در تبریز نیز توجه کنید.

ضوابط طراحی پارکینگ در تبریز

شما باید در ضوابط طراحی پارکینگ در تبریز این موارد را رعایت کنید تا بتوانید مجوز ساخت را از شهرداری بگیرید.

طراحی-پارکینگ-ویلا-تبریز

  • به طور معمول طول هر خودرو به طور معمول 5 متر و عرض آن 2.5 متر است پس در هنگام ساخت جایگاه پارکینگ در تبریز به این نکته توجه کنید.
  • در ظوابط موجود پارکینگ در تبریز معمولا عرض ورود برای پارکینگ برای تعداد 25 واحد 3 متر است.  در خصوص ساختمان‌های قدیمی عرض 2 متر نیز برای 60 واحد نیز مورد قبول است.
  • در صورت وجود رمپ باید شیب آن 15% در نظر گرفته شود. تا مورد تایید شهرداری قرار بگیرد همچنین برای عرض رمپ‌های 25 واحد باید شما عرض 3.5 را در نظر بگیرید اما اگر ساختمان بیش از 25 واحد دارد  رمپ باید دارای عرض 5 متر باشد.
  • همچنین در قوانین شهرداری حداقل ارتفاع برای پارکینگ معمولی 1.80 cm است.

انواع پارکینگ در تبریز

انتخاب نوع  پارکینگ به سلیقه شما و معماری کلی ساختمان در تبریز مرتبط است.

پارکینگ مدرن در تبریز

طراحی پارکینگ مدرن در تبریز یکی از پرطرفدار‌ترین پارکینگ‌ها در بین خانه‌های امروزی است.

مهمترین عامل در طراحی این نوع از پارکینگ می‌توان به سادگی آن اشاره کرد. معمولا در طراحی این نوع از پارکینگ‌ها از سیمان و آجر و چوب استفاده می‌شود. برای مثال شما می‌توانید با تلفیق سیمان و گیاه‌کاری، زیبایی و مدرن بودن را به ساختمان خود بیاورید. همچنین در طراحی پارکینگ سقف را فراموش نکنید. زیرا با نور‌پردازی و زیبا سازی سقف چهره پارکینگ شما زیبا‌تر می‌شود. در ساخت پارکینگ در تبریز بهتر است اگر ساختمانتان مدرن است به این نکات توجه کنید.

پارکینگ کلاسیک در تبریز

طراحی پارکینگ کلاسیک در تبریز همانطور که می‌دانید به علت شکوه و زیباییش به پارکینگ رومی یا یونانی معروف است.

در معماری کلاسیک معمولا از متریال سنگی بیشتر استفاده می‌شود. شما امروزه این نوع از پارکینگ را بیشتر در ساختمان‌های مسکونی مشاهده می‌کنید.

همچنین در خصوص نورپردازی این نوع از پارکینگ باید گفت این نوع از نورپردازی معمولا به طور خمیده و شلوغ است . از ویژگی‌های منحصر به فرد پارکینگ کلاسیک در تبریز می‌توان به وجود طاق های‌ بزرگ در بلای هر جایگاه پارک اشاره کرد.

 

طراحی پارکینگ آپارتمان در تبریز

امروزه یکی از امکانات مهم و کارآمد در ساختمان‌های مسکونی که هم باعث افزایش قیمت خود ساختمان و اجاره آن می‌شود، وجود پارکینگ مناسب درساختمان‌های مسکونی است. برای طراحی پارکینگ ساختمان‌های مسکونی باید به این نکته توجه کرد این مکان محل خروج و ورود ساکنین است. بنابراین بهتر است برای طراحی پارکینگ مانند دیگر قسمت‌های ساختمان وقت بگذاریم و نکته بین باشیم.

امنیت

پارکینگ‌های ساختمان‌های مسکونی به دلیل وجود ماشین‌های اهالی ساختمان باید از امنیت بالایی بر‌خورد باشد.

نما

برای از بین بردن خستگی نمای پارکینگ بهتر است بعضی از قسمت‌های دیوار آن را برای طراحی نما‌های مختلف اختصاص ‌دهیم.

نورپردازی

شما می‌توانید با نورپردازی پشت هر ماشین چایگاه پارک مشخص کنید.

درب ورودی

  • در طراحی پارکینگ ساختمان‌های مسکونی در تبریز در ورودی پارکینگ بسیار مهم است برای مثال وجود درب زیبا علاوه بر زیبایی نما ساختمان در تبریز می‌باشد.

کف پوش

  • همچنین در خصوص کف‌پوش پارکینگ این را باید بدانید به دلیل روغن ریزی برخی از ماشین‌ها و کثیف بودن لاستیک‌ها کف‌پوش پارکینگ‌ها باید مقاوم و قابل شست و شو باشد.

طراحی پارکینگ ویلا در تبریز

معمولا در طراحی ویلا در تبریز پارکینگ در حیاط یا فضای باز است و این به دلیل وجود فضای بزرگ در ورودی منزل است.

  • به علت وجود آب و هوای متغیر در تبریز در تمامی فصول سال برای ساخت پارکینگ در فضای باز در تبریز بهتر است مسقف باشد.
  • امروزه به دلیل افزایش جمعیت در شهر تبریز به دلیل عدم وجود مکانی برای پارک خودرو‌های مهمان، بهتر است که حتما مکانی را برای پارکینگ مهمان در تبریز اختصاص دهید تا مهمانتان ساعات زیادی را به دنبال مکانی برای پارک کردن نباشند.
  • شما حتی در صورت طراحی پارکینگ در حیاط، وجود کف‌پوش را باید جدی بگیرید تا در مرور زمان سنگ‌های حیاط به رنگ سیاه در نیایند.
  • در طراحی پارکینگ‌ خانه‌های ویلایی بهتر است فضایی را برای دیوار‌های پارکینگ در نظر بگیرید زیرا خودرو شما در مرور زمان در معرض عوامل طبیعی قرارمی‌گیرد.

هزینه طراحی پارکینگ در تبریز

در خصوص هزینه طراحی پارکینگ در تبریز با توجه به مترال استفاده شده در طراحی پارکینگ در تبریز بسیار متفاوت است برای مثال هزینه طراحی پارکینگ مدرن در تبریز بسیار کم‌تر از طراحی کلاسیک است. همچنین این موضوع که پارکینگ برای ساختمان مسکونی در تبریز ساخته می‌شود. یا هدف ساخت پارکینگ ساختمان ویلایی در تبریز است، بسیار متفاوت است.

در خصوص اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با کارشناسان بوم استودیو در تماس باشید تا شما را در این خصوص  راهنمایی کنند.

بوم استودیو

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *