جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

رستوران برکه

طراحی رستوران تبریز

طراحی رستوران برکه

خدمات ما: طراحی معماری در تبریز، طراحی رستوران در تبریز، طراحی داخلی در تبریز، برندینگ رستوران در تبریز

طراحی رستوران و کافی شاپ در تبریز و شمالغرب ایران از تخصص های دفتر معماری بوم میباشد که رستوران برکه یکی از موفق ترین پروژه های این شرکت بوده است.

استودیو معماری بوم با جندین سال تجربه در زمینه طراحی رستوران و طراحی کافی شاپ در تبریز، آماده ارایه خدمات و مشاوره رایگان میباشد.

 

برای انجام خدمات طراحی رستوران در تبریز به صورت تخصصی با تیم کاری ماهر و تجارب موفق و متعدد طراحی و ساخت رستوران،  راه‌اندازی رستوران و برندینگ رستوران در استودیو معماری بوم امروز تماس بگیرید

تبریز، ولیعصر، مرکز تجاری اطلس، طبقه ۱۰، واحد ۱۶

کدپستی: 5157753714                 شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930                     شماره موبایل: 09223654069

صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید

مشخصات پروژه:

کارفرما: برادران جعفری

زیر بنا: 820 متر مربع

مکان پروژه: تبریز،سردرود

سال طراحی و اجرا: 91

طراحی رستوران در تبریز بصورت تخصصی با تیمی ماهر و مجرب توسط استودیو معماری بوم قابل اجراست. طراحی رستوران در تبریز امر قابل توجهی بخصوص در این شهر محسوب میشود. کسب و کار مربوط به رستوران همواره یک کسب و کار پر طرفدار و پر درامد به حساب آمده و طرفدار زیادی دارد.طراحی رستوران در تبریز مسئله ای پر چالش است. چرا که رقابت شدیدی در این کسب و کار رویت میشود.همچنین به دلیل ذائقه مشکل پسند مردم امری رقابتی است و بطور شدیدی نیازمند مزیتی رقابتی است و تا زمانی که این مزیت رقابتی و جود نداشته باشد، پروژه ممکن است با شکست مواجه شود. در طراحی رستوران، داشتن یک کانسپت شفاف و زمینه ای قوی برای عملی ساختن آن، بنیان اصلی حرکت بدون وقفه و مستقیم برای رسیدن به طرح نهایی است.

برندینگ رستوران برکه نیز توسط کادر مجرب استودیو معماری بوم انجام شده و در موفقیت رستوران برکه تاثیر بسزایی داشته است. برندینگ رستوران از جمله مزیت های رقابتی و نسبی محسوب شده و همواره باعث موفقیت در عرصه ی رقابتی شده است.

رستوران برکه، از پروژه های اجرایی استودیو معماری بوم بوده که یکی از موفق ترین پروژه ها در سطح استان به شمار میرود. سفره خانه سنتی برکه از نظر موقعیت بنایی در محلی است که از نظر منظر و چشم انداز بسیار آشفته مینماید، از طرفی به علت قرارگیری در جوار جاده تراتزیت تبریز آلودگی صوتی این منطقه از چالشهای طراحی محسوب میشود، بنا بود ساختمانی ساخته شود که با دارا بودن پیش فضایی وسیع، علاوه بر جداشدن بصری از جدارخ موجود، فضایی مناسب برای پذیرش میهمانان بوده و از شدت آلودگی بکاهد.

در بحث طراحی داخلی رستوران سنتی برکه، با چند مسئله درگیر بودیم، نخست اینکه دبلیل بافت منطقه و کثرت مراجعه کننده می بایست، تعداد سکوی کافی برای نشستن افراد مهیا باشد، در عین حال فضای میانی شدیدا مستعد ایجاد یک کامپلکس، از فضای سبز و محلهایی برای نشستن بود و البته استفاده هوشمندانه از آب در قسمت انتهای سالن یک ایوان بلند داریم با گشادگی کافی به روی مجموعه، چراکه استفاده کنندگان از طبقان بالا رو به چشم اندازی خواهند داشت، که فضای سبز، آب و ستونهای کشیده و منظم، هارمونی بسیار زیبایی به وجود آورده اند.

به هر رو پس از تغییراتی در ورودی و فضای پشت ایوان که در طبقه دوم قسمت آشپزخانه و سروینگ، استقرار یافت، مجموعه حاضر شکل گرفت.

طراحی فاز دو رستوران سنتی برکه:

 

در مورد پروژه:

در سال 1394 مدیران رستوران برکه با تکیه بر تجربه سه ساله خود تصمیم بر توسعه رستوران گرفته بود. عرصه‌ای 600 متری در جوار سالن موجود برای گسترش قابل توجه مجموعه تدارک دیده شد و دفتر معماری بوم را برای طراحی رستوران در نظر گرفتند.

این بخش به عنوان سالن دوم در 5 طبقه سازه‌ای برای بخش جنوبی و 2 طبقه در بخش سالن با سقف شیشه‌ای توسط استودیو معماری بوم بر اساس قالب بخش قدیمی طراحی شد. بعد از اتمام نازک کاری با حذف دیوار میانی و تغییرات جزئی در سکوهای موجود در سالن قدیمی، به بخش اصلی الحاق گردید.

سالن جدید با تاکید بر حفظ هویت سالن قدیمی و ایجاد یکپارچگی کامل فضایی، طراحی شده است . با توجه به مشکلات تجربه شده در سالن قدیمی؛ اعم از دسترسی به سرویس‌های بهداشتی، عدم مناسب سازی برای معلولین و فضای استراحت کارکنان و چند مساله دیگر در مورد زیرساخت‌های اساسی، تمرکز بسیاری برای رفع مشکلات وجود داشت.

از طرفی تعداد سکوهای محبوب مخاطبین گسترش پیدا کرد و فضای بیشتری نسبت به فضای سبز میانی سالن قدیمی اختصاص پیدا کرد.

یکی از خلاقیت‌های که کارشناسان دفتر معماری بوم در طراحی فاز دوم رستوران به کار بردند، سکوهای معلق در طبقه فوقانی سالن دوم است که مورد استقبال قابل توجه مراجعین قرار گرفته است .

بعد از آن نیز در بقیه رستوران‌های همجوار تقلیدهایی ابتدایی از آن انجام گرفته‌است.

معماری سنتی ایران، طبیعت را به شکل های متنوعی در درون خود جا داده است. بنابراین در طراحی رستوران برکه کانسپت اصلی را بر معماری منظر داخلی قرار دادیم.

برای کاهش عدم محصوریت در حجم بزرگ فضای داخلی،‌سکوها در کنار فضای سبز مرکزی به گونه‌ای چیده شده‌اند که علاوه بر رعایت ملاحضات عملکردی هر یک به تنهایی کنج دنج مورد نیاز محاطبین را فراهم کند.

طراحی و اجرای رستوران برکه و علی الخصوص طراحی فاز دو رستوران برکه به جرات می‌توان گفت موفق‌ترین تجربه در زمینه طراحی رستوران در تبریز و حتی در سطح منطقه‌ای به شمار می‌آید.

استودیو معماری بوم تبریز با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در زمینه طراحی رستوران در تبریز ، برندینگ رستوران و راه‌اندازی رستوران توانسته است به اولین و تنها دفتر طراحی معماری در تبریز تبدیل شود که توانایی ارائه خدمات در تمامی مراحل پروژه‌های رستورانی (از صفر تا صد درصد) را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *