چگونه یک نمای پر بازده طراحی کنیم؟ (2)

چگونه یک نمای پر بازده طراحی کنیم؟ (2)

استودیو معماری بوم با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی معماری، طراحی داخلی، طراحی نما پربازده  در سبک های مختلف، آماده انجام پروژه های طراحی شما می باشد.

همین امروز با ما تماس بگیرید.

33332930 (041)

تبریز، ولیعصر، خیابان اوحدی، نرسیده به تقاطع کریمخان، پلاک 1/6

صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید

در مطلب شماره 1، اهمیت بررسی مسائل انرژی در طراحی نما پربازده  بررسی شد.

طراحی نما در تبریز با توجه به شرایط اقلیمی متغیر و سخت در این شهر، خواستار یک برنامه جامع در زمینه مدیریت نور و انرژی می باشد. چیزی که متاسفانه به ندرت در پروژه های طراحی نما در تبریز دیده می شود. طراحی نما پربازده متاسفانه وارد روندی از تکرار، تقلید و طراحی پاشنه بلند شده است.

استودیو معماری بوم تبریز علاوه بر فعالیت در زمینه طراحی معماری و اجرای انواع پروژه های ساختمانی، دغدغه اصلاح وضعیت نابسامان معماری در شهر تبریز را به وسیله نقد معمارانه از وضعیت موجود، ارائه راهکار برای اصلاح ایرادات و افزایش دانش عمومی از طریق نشر مطالب دارای محتوای معمارانه دارد. مطلب حاضر، پنجمین مطلب در موضوع طراحی نما در تبریز می باشد. در مطالب قبلی به نقدی بر وضعیت طراحی نمای رومی در تبریز، بررسی طراحی نما در میادین اصلی شهر تبریز، اصول و ضوابط طراحی نما در تبریز و مباحث انرژی در طراحی نما پربازه  پرداختیم.

در مطلب قبلی عناوین زیر بررسی شد:

1. درک درست از وضعیت انرژی در ساختمان

2. انتخاب بهینه ترین مکان و تناسب برای تعبیه شیشه در نما

مطلب زیر ادامه مطلب قبلی در بررسی عوامل نور و انرژی در طراحی نما در تبریز می باشد.

3. بررسی سایه اندازی و سایه بان

در اکثر پروژه های معماری، تطبیق استراتژی سایه اندازی در بنا با محتوای معماری بسیار ضروری است. برای مثال محتوای معماری ساختمان ها در طراحی بناهای عمومی در بافت شهری با طراحی یک ساختمان مسکونی در بافت غیر تجاری کاملا متفاوت است. هر ساختمان با توجه به محیط، زمینه و عملکرد خود هویت مستقلی گرفته و این هویت در تمامی لایه های طراحی باید هویدا باشد. زیبایی شناسی در هر پروژه با توجه به عملکرد، ساعات استفاده از بنا و نیازهای اجتماعی بنا، نیاز به بررسی استراتژی طراحی محتوای معماری مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *