طراحی نما در ارومیه

طراحی-نما-در-ارومیه

 

طراحی نما در ارومیه به سبک مدرن با کلاسیک، نکات نما برای ویلا یا آپارتمان همراه با مشاوره قیمت توسط بوم استودیو موضوع این مقاله است.

نما  از مهمترین و پرتوجه‌ترین قسمت‌های یک سازه است. که همچنین در قیمت ساختمان نیز تاثیر مستقیم دارد. اگر بخواهیم یک تعریف کوچک از طراحی نما داشته باشیم باید بگوییم نما همان طراحی بیرونی سازه است . این طرح حتی در زیبایی شهر نیز دارای نقش مهمی است. چه بسا شما وارد محل‌های متفاوت شده اید و شاهد نما‌هایی بوده اید که تا مدت‌ها ذهنتان به آن ساختمان مشغول بوده.

به طور کلی دو سبک از نما وجود دارد که در سراسر ایران دارای طرفداران زیادی هست.

  •  نما کلاسیک
  •  نما مدرن

این دو سبک به دلیل آن که دارای طرفداران زیادی هست آن را هم در ساختمان‌های مسکونی و هم در ساختمان‌های ویلایی مشاهده می‌شود.

طراحی نما مدرن در ارومیه

طراحی نما مدرن در ارومیه همانطور که مشخص است، اشاره به جدید بودن نما در امر طراحی دارد. این نوع از طراحی دارای اصولی است که اگر رعایت شود این سبک از نما را  مدرن می‌نامیم.

پلان نما

  •  نما باید در آن سادگی به چشم بخورد و معمولا در طراحی این سبک از خطوط صاف و به دور از هرگونه طرحی انتخاب می‌شود.

متریال نما

  • متریال استفاده شده در نما مدرن بیشتر از آجر، سیمان و شیشه است که البته دیده شده در بعضی از طرح‌های این سبک آن را با سنگ‌های طبیعی که طرح‌های ساده‌ای دارند ترکیب می‌کنند. همچنین استفاده از گیاهان طبیعی بسیار مرسوم است.

نورپردازی نما

  • در خصوص نورپردازی نمای مدرن در ارومیه باید گفت که این سبک بیشتر از لامپ‌ها داخل کار استفاده می‌شود که علاوه بر سادگی باعث زیبایی ملایم نیز می‌شود.

نما-مدرن-ارومیه

طراحی نما مدرن ویلا در ارومیه

طراحی نما مدرن ویلا در ارومیه باید با توجه به سبک سازه‌ای شهر ارومیه ساخته شود. همچنین باید در هنگام انتخاب متریال به تعداد طبقات نیز بستگی دارد. برای مثال برای معماری نما ویلا تک طبقه در ارومیه معمولا از چوب‌های طبیعی استفاده می‌کنند.

معماری نما مدرن ساختمان‌ مسکونی در ارومیه

در ساختمان مسکونی  مدرن در ارومیه بهتر است از طرحی نما در سبک مدرن استفاده کنیم. که بیشتر سلیقه‌ها در بر بگیرد زیرا یک ساختمان مسکونی یا تمامی واحد‌هایش به فروش می‌رسد یا اجاره می‌شود بنابراین بسیار مهم است که سبکی که  در این طراحی استفاده می‌کنید مورد پسند همه باشد. برای مثال از طرح‌های مدرن که معمولا سلیقه‌ی ایرانی را در بر دارد می‌توان به تلفیق آجر و سنگ‌های طبیعی مرمر اشاره کرد.

به طور کلی نما مدرن در ارومیه همیشه طرفداران خود را دارد اما بسیار مهم است. اگر قصد استفاده از این طرح را در ذهن خود دارید حتما این طرح با سبک ساختمان سازی منطقه در تناسب باشد.

طراحی نما کلاسیک در ارومیه

نما کلاسیک در ارومیه به طراحی نما رومی در ارومیه نیز شناخته می‌شود. شما امروزه این سبک از معماری نما در ارومیه را بیشتر از سبک‌های دیگر می‌بینید زیرا این سبک پر طرفدارترین سبک شناخته می‌شود.

اما این طرح نیز مانند طراحی نما مدرن در ارومیه دارای ویژگی‌هایی است که شناسنامه‌ی این طرح شناخته می‌شود.

  • در معماری نما کلاسیک در ارومیه از ستون‌های بزرگ و همچنین طاق در ورودی استفاده می‌شود. همچنین دیده شده برای ورودی از مجسمه‌های سنگی نیز استفاده می‌شود.
  • همچنین در خصوص نورپردازی نما کلاسیک شاهد نورپردازی‌های ویژه‌ای هستید. که عظمت و زیبایی ساختمان را به چشم بکشد.
  • متریال استفاده در این سبک در اغلب اوقات سنگ‌های طبیعی است. اما در مواردی از آجر نیز استفاده می‌شود.
  • اگر حیاط حیاط در مقابل سازه قرار دارد و در هنگام تماشای نما دیده می‌شود. پس بهتر از در هنگام طراحی حیاط در ارومیه به این نکته توجه کنید که فضای حیاط شما با نمای ساختمان در تناسب باشد برای مثال از کاج‌های نوئل در این سبک از طراحی استفاده نمی‌شود.

طراحی نما کلاسیک ویلا در ارومیه

ویلا‌ها معمولا فضا‌هایی هستند که در چهار فصل مورد استفاده برای تفریح قرار می‌گیرند. نما کلاسیک ویلا در ارومیه ازجمله سبک‌هایی است که بسیار مشاهده می‌شود.

برای نما ویلا دوبلکس در ارومیه یا طراحی نما ویلا دوطبقه معمولا از سبک کلاسیک استفاده می‌کنند. تا با استفاده از طرح‌های متفاوتی که در برش متریال و… دارد عظمت ویلا را چندیدن برابر کند.

یکی دیگه از سازه‌هایی که معمولا در از سبک کلاسیک در آن استفاده می‌شود، طراحی نما باغ ویلا  است. معمولا باغ ویلا‌ها در ارومیه به دلیل وسعتی که دارند امکانات زیادی نیز در آن‌ها وجود دارد. برای مثال ازجمله از این امکانات وجود آلاچیق و … است که معمولا از سبک کلاسیک در طراحی آن بهره می‌گیرند.

نما-کلاسیک-ارومیه

معماری نما کلاسیک ساختمان مسکونی در ارومیه

اگر نما ساختمان مسکونی در ارومیه به طور اصولی انجام شودريال موجب حفظ انرژی ساختمان و همچنین جلوگیری از الودگی صوتی می‌شود.

معمولا معماری نما کلاسیک ساختمان مسکونی در ارومیه چون از متریال جنس سخت‌تر استفاده می‌کنند. به همین علت عمر این سبک عمر ساختمان را افزایش می‌دهد.

اما این را بدانید در طراحی آسمان خراش‌های بلند نباید از طراحی کلاسیک در این نوع از سازه‌ها استفاده کرد.

قیمت طراحی نما در ارومیه

قیمت طراحی نما در ارومیه به دلایل مختلف متفاوت است که ان نیز به نوع طراحی سازه در هز بخش همچنین سلیقه شما بستگی دارد. برای مثال طراحی کلاسیک معمولا هزینه‌ی بیشتری نسبت به طراحی مدرن در بر می‌گیرد. زیرا متریال استفاده شده در طراحی کلاسیک بسیار گران‌تر از طراحی مدرن است.

درباره اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت طراحی نما بهتز است حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این امر شما را یاری کنند.

 

بوم استودیو

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *