طراحی آلاچیق و پرگولا

طراحی آلاچیق و پرگولا

طراحی و ساخت پرگولا و آلاچیق

طراحی پرگولا و آلاچیق برای فضای باز ملک شما در داخل حیاط ، باغ ، روف گاردن ، تراس و … می‌تواند علاوه بر نمای زیبا و استفاده کاربردی ویلا یا ملک شما را لاکچری تر کرده و به ارزش ملک شما بیفزاید.

تفاوت پرگولا و آلاچیق

پروگلا در واقع شیوه مدرن آلاچیق بوده و در طراحی آن می‌توان سقف را تا حد زیادب باز گذاشت و گل گاری کرد همچنین استفاده از پرده های شفاف و یا حتی شیشه در طراحی پرگولا مرسوم بوده و از متریال زمخت که در طراحی آلاچیق به دلیل استحکام بیشتر استفاده می‌شود معمولا پرهیز می‌شود.

ساخت پرگولا و آلاچیق

برای طراحی پرگولا وآلاچیق میزان فضایی که می‌خواهید در آن این سازه لاکچری را اجرا کنید نکته کلیدی است همچنین بوجه شما تاثیر غیر قابل انکاری در نوع طراحی و استفاده از متریال دارد. البته در هر حال طرح دلخواه شما قابل طراحی و برآورد هزینه است.

طراحی سقف پرگولا و آلاچیق

همانطور که گفته شد در طراحی سقف آلاچیق معمولا به سمت سقف‌های مستحکم از جنس چوب، آجر و حتی سنگ و … می‌روند و اشکال چند ضلعی منظم شیوه کلاسیک اجرای آن می‌باشد البته بسته به سلیقه شما طراحی مربعی ساده یا اشکال نامنظم در طراحی مدرن سقف آلاچیق نیز قابل طراحی و اجرا می‌باشد. در طراحی سقف پرگولا استفاده از پوشش گیاهی بسیار مرسوم بوده و البته در بسیار از مواقع این پوشش گیاهی با اجزای سازه‌ای و پارچه های شفاف و… ترکیب می‌شود.

طراحی سقف آلاچیق و پرگولا

نورپردازی آلاچیق و پرگولا

نورپردازی در نمای آلاچیق یا پرگولای شما بسیار حیاتی بوده و به زیبایی پرگولا یا آلاچیق شما می‌افزاید در آلاچیق‌ها می‌توان از نور مخفی در سقف و حتی لوستر های کلاسیک استفاده کرد واستفاده از لامپ های رشته‌ای و تابش غیر مستقیم در پرگولا پر طرفدار تر است.

طراحی تاب

استفاده از تاب هم به صورت ایستاده و مجزای و هم طراحی ثابت در سازه در آلاچیق و پرگولا قابل انجام است همچنین تاب‌ها با قابلیت جمع شدن بسیار محبوب هستند.

ساخت باربیکیو در آلاچیق و پرگولا

باربیکیو می‌تواند در کنار آلاچیق شما و با یک فاصله استاندارد طراحی شود تا از دود ناشی از سوختن چوب طبیعی و آماده سازی غذا در امان باشید اما استفاده از باربیکو گازی یا کوچک به خصوص برای پرگولا در وسط سازه بسیار رایج بوده و می‌توان علاوه بر آشپزی برای سیستم گرمایشی یا درست کردن نوشیدنی از آن استفاده کرد.

ساخت پرگولا در شیراز

پرگولا در شیراز بسیار محبوب بوده و داشتن پرگولا با گل‌های خوش بو و زیبای اقلیم شیراز و هوای بی‌نظیر چهار فصل می‌تواند بسیار دلچسب باشد. فرض کنید با دوستان و خانواده خود در پرگولای لاکچری ملک خود در حال درست کردن دمنوش بهارنارنج هستید و از هوای بی‌نظیر شیراز استفاده می‌کنید قطعا داشتن همچین سازه‌ای ویلا یا ملک شما را بسیار محبوب می‌کند. پس در هنگام ساخت ویلا در شیراز به این مورد نیز توجه داشته باشید .

طراحی پرگولا در شیراز

ساخت پرگولا در تبریز

تبریز از دیگر شهرهای جذاب برای احداث پرگولا می‌باشد. آب و هوای ویژه تبریز که در بسیاری از طول سال همراه با بارش باران و برف بوده محبوبیت پرگولا را در این شهر زیاد کرده البته طراحی آلاچیق در تبریز نیز بسیار محبوب است چرا که مسقف بودن آن امتیاز ویژه‌ای حساب می‌شود.

 

طراحی پرگولا در تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *