طراحی نما در اردبیل

طراحی-نما-در-اردبیل

 

طراحی نما در اردبیل همراه با معرفی سبک‌های مدرن و کلاسیک  و نما ویلا و آپارتمان و نکات معماری و مشاوره قیمت توسط بوم استودیو موضوع این مقاله است.

 

نما در معماری اردبیل

نما به عنوان یک بخش خارجی در معماری شهری نقش به سزای دارد. در سال های اخیر پس از اهمیت پیدا کردن موضوع معماری شهری ، نما به عنوان مهم ترین بخش از این بخش اهمیت بسیاری پیدا کرده است. دفاتر معماری بسیاری در اردبیل هستند که خدمات نما و طراحی را ارائه می‌دهند. اما بسیاری از کارفرمایان از نتایج پس از اجرا به صورت کامل رضایت ندارند. تیم بوم استودیو دانش خود در زمینه معماری را هر روز آپدیت کرده. و بهترین کیفیت را همسو با سلیقه کارفرما تحویل می‌دهد.

اصول طراحی نما در اردبیل

اصول طراحی نما در اردبیل با توجه به سبکی که مد نظر دارید تعیین می‌شود. پیروی از اصول کلی هر سبک از طراحی همراه با خلاقیت ها شما را از داشتن یک نمای زیبا و نتیجه پایانی مطمئن می‌کند. البته رعایت اصول طراحی نما در اردبیل به این معنا نیست که سلیقه های شخصی یا طرح های جدید اعمال نشود. بلکه اعمال تمامی این نظرات در چارچوب کلی سبک مد نظر است که نکته مهمی برای تیم معماری شما است.

ضوابط طراحی نما در اردبیل

ضوابط طراحی نما در اردبیل با توجه به قوانین شهرداری و منطقه و همچنین کاربری ملک شما می‌تواند کمی متفاوت باشد. مشاوره از یک تیم معماری کاربلد این چالش ها را برای شما حل خواهد کرد.

پلان نما اردبیل

پلان نما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی نما در اردبیل است. تیم بوم استودیو با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و معماری تلاش دارد بهترین پلان را با توجه به شرایط ملک شما ارائه دهد. انتخاب از بین طرح های آماده و به روز ما و همچنین اعمال سلیقه شما و شخصی سازی آن از دیگر آپشن هایی است. که طراحی پلان نما توسط بوم استودیو به کارفرماین داده می‌شود.

پلان-نما-نقشه-معماری-اردبیل

متریال نما

بخش مهم دیگر در تعیین هویت و قیمت تمام شده ساخت نما در اردبیل، متریال استفاده شده در نما است. متریال استفاده شده شما باید همخوانی با سبک شما داشته باشد. به طور مثال در طراحی نمای کلاسیک استفاده از سنگ و سرامیک و در نمای مدرن استفاده از ورق های استیل و شیشه بسیار مرسوم است.

طراحی نمای سرامیکی

نمای سرامیکی با توجه به گسترده بودن انواع سرامیک دست شما را در طراحی نما باز خواهد گذاشت. مقاومت مناسب سرامیک های مرغوب برای مدتی بازار نمای ایران را به صورت کامل در دست گرفته بود. اگرچه همچنان این متریال بسیار محبوب است اما سنگ هم رقیب جدی برای آن محسوب می‌شود.

طراحی نما سنگ

سنگ به عنوان یکی از مصالح طبیعی بسیار مقاوم در طراحی نما بسیار محبوب است. با توجه به گستردگی انواع سنگ نمی‌توان گفت نما دو ساختمان سنگی از نظر سبک حتی کوچکترین شباهتی با یکدیگر دارند. قیمت فاکتور مهم دیگر در استفاده از نمای سنگی در اردبیل است.

آجرنما

آجر به عنوان یکی از قدیمی ترین مصالح استفاده شده در نما همچنان طرفداران خاص خود را دارد. اگرچه آجرنما در اردبیل کمی قدیمی شده اما استفاده از آجرهای زینتی در سبک های مدرن نیز دیده می‌شود. نمای آجر بیشتر در ملک های تجاری  مثل کافی شاپ ها رواج دارد. پیشنهاد می‌شود مقاله طراحی کافی شاپ در اردبیل را نیز مطالعه فرمایید.

سبک نما اردبیل

سبک های نما امروزه الزاما صفر و صدی نیستند. شما می‌توانید با تلفیق چند سبک نمای ساختمان خود در اردبیل را بسازید. در ادامه به ویژگی هر سبک تا حدودی اشاره می‌کنیم.

طراحی نما کلاسیک در اردبیل

نمای کلاسیک از جمله تجملاتی ترین سبک ها در بین طراحی نما در اردبیل است. استفاده از متریال سنگی ، ستون های گچی ، گچ بوری های ضخیم و … همه در این سبک از نما به چشم می‌خورد. نمای بسیاری از ویلا ها و ساختمان های بزرگ شخصی را به این سبک می‌سازند. همچنین استفاده از درب های لاکچری و بزرگ برای ورودی تکمیل کننده این سبک است.

نما-کلاسیک-اردبیل

نمای رومی در اردبیل

نمای رومی به مانند نمای کلاسیک بوده با این تفاوت که بیشتر از معماری رومی و طرح های سمبلیک امپراطوری روم باستان تقلید می‌کند. مرز مشخصی بین طراحی کلاسیک و رومی نیست اما نمای رومی که تجاری تر و پر زرق و برق تر است. بسیاری از ویلا های لاکچری را به این سبک می‌سازند.

نما-رومی-در-اردبیل

نما مدرن در اردبیل

استفاده از متریال جدید ، خطوط صاف و کشیده که گاها نامنظم هم هستند از ویژگی های طراحی نما مدرن در اردبیل است. استفاده از استیل و یا فلزات مشابه که در برابر رطوبت مقاوم هستند و همچنین پنجره های قدی بزرگ و شیشه از دیگر فاکتور های نمای مدرن هستند. این موارد را در ویلا ها بسیار مشاهده می‌کنید.

ساخت-نما-مدرن-اردبیل

نکات اجرایی نما

  • عایق بودن نما در برابر سرما و گرما

نما شما باید عایق سرما و گرما باشد تا از اتلاف انرژی جلوگیری کند. هر کدام از مصالح استفاده شده در نما دارای ضریب تحمل دمایی خاصی است.  توجه به این ویژگی در طراحی نما در اردبیل با توجه به سرد شدن این شهر بخصوص در فصل پاییز و زمستان نکته قابل تاملی است.

  • نما به عنوان عایق صدا

ملک شما می‌تواند در قسمت شلوغی از شهر باشد. یا در همسایگی خود مکان های پر بازدید نظیر دانشگاه و مراکز خرید وجود داشته باشد. استفاده از متریالی که در برابر صدا مقاوم باشند از دیگر نکاتی است که در طراحی نما در اردبیل باید به آن توجه کنید.

  • محافظت و ارتباط از محیط داخلی به خارجی

وظیفه مهم دیگری از نما ، جلوگیری از صدای داخلی ملک به بیرون و همچنین جذب انرژی مثل نور و گرما از بیرون است.

  • معرفی کردن ملک توسط نما

نما به عنوان اولین بخشی از ساختمان شما در اردبیل که مخاطب مشاهده میکند،  بهتر از هویت ملک شما و همچنین کاربری ملک شما را تا حدودی مشخص کند. به طور مثال استفاده از نمای کلاسیک برای ویلا های تجملی لوکس در اردبیل بسیار همخوانی بیشتری تا نما مدرن در اردبیل دارد.

  • نما در معماری عمومی شهری

با توجه به این که نما به عنوان یک بخش بیرونی در معماری عمومی فضای شهری تاثیر گذار است، همخوانی با معماری منطقه و نمای همسایگان از دیگر نکاتی است که بهتر است از همان ابتدا به آن توجه کنید. این موضوع در معماری کشورهای اروپایی و پیشرفته بیشتر قابل لمس است و مجوز های سختی برای تغییر نما نسبت به منطقه نیاز است.

  • ایمنی نما را به حداکثر برسانید

گاها معماران برای صرفه جویی در هزینه یا وقت در اجرا به صورت اصولی عمل نکرده و این امر امکان سقوط بخشی از نما و آسیب جانی و مالی و خسارت های جبران ناپذیر می‌شود. در طراحی نما در اردبیل ایمنی را به حداکثر برسانید.

  • نمایش فرهنگ بومی

شما به عنوان یک شهروند می‌توانید بخشی از فرهنگ و تاریخ غنی اردبیل را در نمای ساختمان خود به رهگذران به رخ بکشید. استفاده از طرح های سنتی و معماری اصیل اردبیل در نما به خصوص در ملک های تجاری مثل رستوران ها و هتل ها می‌تواند معرف شما باشد.

طراحی نما آپارتمان مسکونی در اردبیل

طراحی نمای آپارتمان با توجه به این که آپارتمان سازی با توجه به افزایش جمعیت و زندگی شهری بسیار گسترده تر شده است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ساخت-نما-آپارتمان-اردبیل

اردبیل به عنوان یک شهر پیشرفته نسبت به شهرهای اطراف در محله های بسیاری شاهد آپارتمان های لوکس است و نما به عنوان اولین قسمتی که در دیدگاه مخاطبین نمایش داده می‌شود. نیازمند توجه ویژه ای است. طراحی یک نما متناسب لوکس برای آپارتمان در قیمت ملک شما بسیار موثر است. به این موضوع در مقاله طراحی آپارتمان در اردبیل نیز اشاره کردیم و بخش مهمی در تعیین ارزش آپارتمان شما به معماری ساختمان در نما و معماری داخلی بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله دکوراسیون داخلی در اردبیل را  نیز می‌تواند مطالعه کنید.

طراحی نما ویلا در اردبیل

طراحی نمای ویلا در اردبیل با توجه به ساختمان های ویلای لاکچری نسبتا زیاد در این شهر می‌تواند ویلای شما را نسبت به همسایگان متمایز کند. تیم بوم استودیو به صورت تخصصی طراحی ویلا در اردبیل  را انجام می‌دهد. نمونه پروژه های بسیار زیاد ما در نقاط مختلف ایران به ویژه تبریز و اردبیل خود گواه اعتماد شما عزیزان به تیم بوم استودیو است.

معماری-نما-ویلا-اردبیل

برای طراحی نما ویلا در اردبیل بیشتر از نمای کلاسیک و رومی استفاده می‌شود. اما استفاده از نمای مدرن نیز یرای ویلا های تفریحی از محبوبیت خاص خودش برخوردار است. همچنین نما بهتر است با دکوراسیون داخلی در اردبیل هماهنگ باشد.

طراحی نما تجاری در اردبیل

یک واحد تجاری علاوه بر جنبه های پلن های تجاری نیازمند برند سازی و زیبایی است. در واقع یکی از مهم ترین بخش ها در ذهن مشتری نمای ساختمان شما است. این مبحث در بک واحد تجاری مثل کافی شاپ و رستوران بسیار ملموس تر است. با توجه به رقابتی بودن این فضا ها دست برتری با بیزنسی است. که از نظر ظاهری برای مخاطبین جذابیت بیشتر داشته باشد.

نما در طراحی کافی شاپ ها در اردبیل و رستوران ها در اردبیل با توجه به این که اردبیل پذیرای بسیار از مسافرین است، در جذب مشتری نقش پر رنگی دارد. استفاده از معماری سنتی اردبیل و نمایش فرهنگ به توریست ها چالش جذاب و شیرین دیگری در طراحی نما تجاری در اردبیل است.

هزینه طراحی نما در اردبیل

هزینه طراحی و اجرا نما در اردبیل با توجه به متراژ ، سبک و متریال مورد استفاده بسیار متغیر است. اما شما می‌تواند از راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. و پس از بررسی یک قیمت اولیه مشخص می‌شود. برای دستیابی به قیمت پایانی بعد از بازدید و طراحی اولیه توسط معماران ما یک هزینه بسیار نزدیک به قیمت پایانی مشخص خواهد شد. و باز شما تصمیم می‌گیرید قصد طراحی نما با این قیمت را در اردبیل را دارید یا خیر. همچنین با تعویض متریال یا بخش های از پلان نما می‌توان با این هزینه بازی کرد.

بوم استودیو

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید

مشاوره طراحی نما در اردبیل

تیم بوم استودیو با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و معماری آماده خدمت رسانی به مردم عزیز اردبیل است. در بوم استودیو بهترین تیم طراحی کشور دور هم گرد آماده اند تا بهترین طرح ها را در سطح بین المللی ارائه دهند. چرا که بوم استودیو اعتقاد دارد مردم عزیز اردبیل لایق بهترین‌ها هستند.

همچنین خدمات مشاوره طراحی بوم استودیو تنها مختص به شهر اردبیل نبوده و مقاله طراحی نما در تبریز ، طراحی نما در شیراز ، طراحی نما در ارومیه را نیز با توجه به شهر ملک خود می‌توانید مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *