طراحی نما در شیراز

طراحی-نما-در-شیراز

طراحی نما در شیراز، طراحی نما مدرن، طراحی نما کلاسیک همراه با نکات معماری و مشاوره و محاسبه قیمت توسط بوم استودیو موضوع این مقاله است.

طراحی نما در شیراز از جمله مهمترین قسمت‌هایی است که در معماری ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا اولین قسمت سازه که به چشم بینندگان یک ساختمان دیده می‌شود نما است.

همچنین شما اگر قسط فروش ساختمانی را دارید، با طراحی نما می‌توانید درصد افزایش قیمت و همچنین فروش را بالا‌تر ببرید زیرا نمای زیبا باعث می‌شود که ساختمان بیشتر در ذهن بینندگان بشیند.

همچنین در هنگام ساخت نما در شیراز باید به این نکته توجه کنید که سلیقه شخصی کارفرما نیز در نما به طور کامل رعایت شود. طراحان بوم استودیو در این زمینه سلیقه شما را به بهترین شکل طراحی می‌کنند. برای ساخت نما در شیراز عوامل مهمتری مانند هزینه نیز دخیل است و در نتیجه بسیار تاثیر‌گذار است.

انواع نما در شیراز

طراحی نما در شیراز نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل وضیعت اقلیم هر ناحیه، مثلا طراحی نما در تبریز با شیراز متفاوت است. یا در نقاط بارانی کشور معمولا از سقف دارای شیروانی استفاده می‌شود. بنابراین شما باید به این نکته توجه کنید تا از سنت هر شهر در معماری کلی دور نشید. پیشنهاد می‌شود برای اطلاعات بیشتر مقاله چگونه یک نمای پر بازده طراحی کنیم را مطالعه فرمایید.

طراحی نما مدرن در شیراز

مدرن به معنای امروزی است. بنابراین اولین شاخصه طراحی مدرن نما سادگی است. این جمله به این معناست که در انتخاب متریال استفاده شده در طراحی نما مدرن در شیراز بهتر است که انتخاب خود را به متریالی محدود کنید که دارای خطوط صاف و عاری از هرگونه شلوغی باشد.

نما-مدرن-شیراز

رنگ

در انتخاب رنگ این سبک بهتر است دوباره کلمه سادگی را در گوشه ذهن خود نگه دارید زیرا معمولا رنگ‌های مورد استفاده در طراحی نما مدرن در شیراز رنگ‌های نود و خنثی است.

متریال

برای ساخت نما مدرن در شیراز معمولا به دلیل امروزی بودن کمتر از سنگ و مصالحی از این قبیل استفاده می‌شود. امروزه شما در طراحی‌های مدرن در شیراز شاهد موادی همچون سیمان، چوب، لمینت و… هستید.

نورپردازی

یکی از مهمترین قسمت‌های نما را از یاد نبریم که مانند روح در ساختمان عمل می‌کند. نورپردازی نما بسیاز مهم است اما این نکته نباید فراموش کنیم که در طراحی نورپردازی نما مدرن در شیراز بهتر است از نور‌هایی با طراحی خطی و led های پنهان استفاده کنیم.

طراحی نما کلاسیک در شیراز

طراحی نما کلاسیک در شیراز به نما رومی یا یونانی نیز معروف است. این نوع طراحی به دلیل استفاده از متریال سنگی شکل، ارزش ساختمان شما را در دید کارفرمایام افزایش می‌دهد. این نما بیشتر شکوه ساختمان را القا می‌کند و از مهمترین نماد‌ها در طراحی کلاسیک می‌توان به داشتن طاق در ورودی در‌ها اشاره کنید.  همچنین وجود ستون‌های بزرگ نیز از جمله نما‌دهای این طرح محسوب می‌شود .

نما-رومی-شیراز

  • متریال استفاده شده در این طرح معمولا سنگ‌هایی به رنگ‌های روشن است که قیمت را از لحاظ هزینه‌ای معمولا بالا‌تر می‌برد.
  • در نما کلاسیک معمولا از شکل‌های هندسی متفاوت استفاده می‌شود.که شکوه و عظمت ساختمان را چندین برابر می‌کند.
  • همچنین در نورپردازی نما کلاسیک در شیراز معمولا از سبک‌های نور پردازی شلوغ استفاده می‌شود. تا زیبایی را در ساختمان دو چندان کنند.

طراحی نما ساختمان در شیراز

همانطور گفته شد معماری نما ساختمان در شیراز بسیار مهم است. زیرا اولین قسمت ساختمان که دیده می‌شود نما است و همچنین نما در زیبایی سازی شهر نیز کمک کننده است. ولی از این نکته در معماری نما در شیراز نباید قافل شویم که هنگامی که قصد ساخت آپارتمان در شیراز را دارید. باید با عناصر معماری آن شهر کاملا هماهنگی داشته باشید.

معمولا در طراحی نما ساختمان در شیراز از سبک‌ها مدرن و کلاسیک استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید از سبک‌های دیگر مانند اسلامی و شیشه‌ای نیز استفاده کنید. اما در خصوص طرح شیشه‌ای این موضوع را بدانید که این طرح در فصل‌ها سردسیری که باراش باران و برف زیاد است کثیف می‌شود و شما باید هزینه در خصوص تمیز‌کاری شیشه‌ها کنار بگذارید. امروزه معمولا طرح‌های کلاسیک در ساختمان‌ها طرفداران بیشتری پیدا کرده و تمایلات کارفرما‌ها بیشتر به سمت این طرح بیشتر رفته است.

شما می‌توانید از سبک مدرن نیز در نما استفاده کنید. برای مثال طرح‌های آجری را با سیمانی تلفیق کنید. به طور کلی طرح‌های مدرن در ساختمان سازی در بین جوانان دارای طرفداران بیشتری است.

طراحی نما ویلا در شیراز

طراحی نما ساختمان ویلایی در شیراز نیز دارای اصولی است که باید در هنگام طراحی رعایت شود. برای مثال معمولا در ویلا‌‌های تک واحدی از طراحی مدرن استفاده می‌شود یا در هنگام طراحی ویلا از متریالی مناسب با منطقه استفاده کنید تا عمر ویلای خود را بالا ببرید .

طراحی-نما-ویلا-شیراز

 

همچنین اگر ویلایی دوبلکس دارید می‌توانید از سبک طراحی کلاسیک با طرح‌های عمودی استفاده  کنید تا ویلا با شکوه تر و بزرگتر دیده شود.

معمولا در ویلا‌های ساحلی می‌توانید از رنگ‌های سفید وآبی استفاده کنید و طراحی ‌های یونانی را به ایران بیاورید.

همچنین اگر جزو آن دسته افراد هستید که به سادگی تمایل دارید می‌توانید از طرح‌های مینیمال استفاده کنید از هر گونه طرح و الگوریتم اضافه عاری است.

پیشنهاد می‌شود مقاله طراحی ویلا در شیراز را نیز مطالعه فرمایید.

هزینه طراحی نما در شیراز

هزینه طراحی نما در شیراز متفاوت است و به انتخاب کارفرما بستگی دارد. برای مثال استفاده از طراحی نما کلاسیک به دلیل وجود سنگ در این سازه بسیار گران تر از طرح های سیمانی مدرن می‌شود. شما برای تخمین دقیق هزینه بهتر است با کارشناسان ما در شیراز تماس بگیرید تا شما را در این امر بهتر راهنمایی کنند.

بوم استودیو

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *