طراحی ویلا سنتی

طراحی-ویلا-سنتی-کلاسیک

طراحی ویلا سنتی ، ویلا سنتی مدرن ، دکوراسیون داخلی ویلا سنتی ،با مشاوره رایگان برای تبریز ، شیراز ، اردبیل توسط تیم بوم استودیو قابل انجام است.

از طراحی‌های مورد استقبال ایرانیان  ویلایی سنتی است و همچنان این سبک معماری با توجه به سلیقه شما انجام می‌شود. زیرا این سبک از معماری با فرهنگ‌های مختلف ایرانی سازگاری دارد و یادگار تاریخ غنی ایران و آرامش‌بخش روحمان است که در تک‌تک ما قرار گرفته است و شاید این طرح‌ها یادآور خاطرات کودکیمان در خانه‌ مادر بزرگ‌ها باشد.

البته منظور از ویلا سنتی آن ویلا بی‌امکانات و قدیمی گذشته نیست بلکه تلفیق طراحی مدرن و سنتی است، که با امکانات ویلا‌های امروزی است.

طراحی این گونه از ویلا‌ها بستگی به اقلیم آب و هوایی  در هر منطقه متفاوت است. برای مثال درشمال ایران  به علت آب و هوای بارانی سقف‌‌ها به شکل شیروانی ساخته ، در یزد به دلیل گرما زیاد استفاده از بادگیر مورد توجه قرار گرفته است.

اما همه ویلا‌های سنتی دارای ویژگی‌های مشترکی هم هستند که این ویژگی‌ها موجب زنده شدن روح سنت ایران در این طرح‌ها می‌شوند.

ویژگی‌های مشترک در طرح‌های سنتی ایران

طراحی کلی ویلا

معمولا در طراحی ویلا سنتی نقشه کلی ویلا به این صورت است که حیاطی بزرگ در مقابل سازه قرار دارد که از تمامی اتاق‌ها  مشرف و قابل دید است. شما معمولا وقتی پنجره‌های خانه‌ویلا را باز می‌کنید ابتدا حیاطی بزرگ و سرسبز را خواهید دید که در وسط این حیاط حوضی آبی رنگ و زیبا را مشاهده می‌کنید که میتوانید دور تا دور حوض را با گلدان‌های شمعدانی و… زیبا سازی کنید. برای طراحی این نوع از ویلا‌ها می‌توان به خانه طباطبایی‌ها در کاشان اشاره کرد.

همچنین ویلا‌های سنتی معمولا بیش از دو طبقه ساخته نمی‌شوند و ادامه طبقات در زیر ساختمان وجود دارد.

حوض بزرگ در میان حیاط

همانطور که گفته شد در طرح‌های این نوع از ویلا‌ها حوضی بزرگ و آبی در میان حیاط قرار دارد که از تمامی اتاق ها مشرف است و باعث خنکی طبیعی ویلا و ایوان آن می‌شود. حتی در باغ شازده ماهان مشاهده می‌کنید که با وجود شیب، حوضی پله پله ساخته شده است.

اما شما اگر از دوستاران استخر در طراحی ویلا سنتی خود هستید می‌توانید آن را در طبقه زیرین ویلا بسازید.

پنجره‌های رنگی رنگی عضو جدا نشدنی سنت ایران

در ساخت و طراحی ویلا‌ سنتی معمولا از پنجره‌های رنگی رنگی استفاده می‌شود زیرا هنگامی که آفتاب در آسمان هست نور خورشید از داخل این شیشه‌ها انعکاس پیدا می‌کند و بر فرش‌های ایرانی می‌تابد که زیبایی و فرهنگ ایران را دو چندان نمایان خواهد کرد مانند مسجد نصیرالملک شیراز که در دنیا به مسجد رنگ‌ها معروف است.

بوی چوب را در ویلا خود داشته باشید

در طراحی‌های ویلا سنتی معمولا از شومینه‌های چوبی استفاده می‌کنند. و در طراحی شومینه شما به این موضوع فکر کنید که در زمستان سرد در حالی که روی بالشتک‌های شومینه خود نشته‌اید بوی خوش چوب سوخته را استشمام کنید.

اما شما اگر جزو افرادی هستید که سرما را نمی‌توانید تحمل کنید می‌توانید از شوفاژ استفاده کنید و آن را با چوب تزیین کنید تا از سبک سنتی ویلا دور نشوید.

دکوراسیون داخل ویلا سنتی

برای دکوراسیون ویلا سنتی بهتر است در طراحی داخلی ویلا بیش‌تر از چوب استفاده کنید که تا از بافت سنتی داخل ویلا خارج نشوید همچنین از متریال موجود در اقلیم ویلا سنتی که می‌سازید می‌توانید استفاده کنید.

همچنین فضای سبز و طراحی باغ و باغچه ، طراحی ایوان و … از دیگر بخش هایی است که در دکوراسیون سنتی ویلا مهم است.

 

طراحی ویلا سنتی در شیراز

شیراز از جمله شهر‌‌های سنتی ایران است که طراحی ویلا در شیراز بسیار محبوب بوده و مناسب ساخت و طراحی ویلا سنتی است این شهر دارای آثار باستانی زیادی است که دارای پنجره‌های رنگی و ایوان‌های با صفا و خنک است که شما با ساخت ویلای سنتی در شیراز می‌توانید خودتان را به بافت گذشته این شهر نزدیک کنید و در کنار خانواده خود از سنت این شهر لذت ببرید. در انتها ساخت و طراحی ویلا سنتی در شیراز می‌تواند برای شما بویی از گذشته و تاریخ غنی ایران باشد تا لذت استفاده از ویلا را دو چندان کند.

طراحی-ویلا-سنتی-شیراز

طراحی ویلا سنتی در تبریز

طراحی ویلا سنتی در تبریز با توجه به فرهنگ و قدمت تاریخی این شهر و همچنین معماری تبریز علاوه بر جنبه تفریحی و شخصی در بالا بردن جلوه و زیبایی شهر و همچنین معرفی فرهنگ این شهر به گردشگران مفید و قابل تفکر است. شما برای طراحی ویلا سنتی در تبریز حتما نیاز نیست ویلای خود را به طور کامل سنتی طراحی کنید بلکه می‌توان بخش هایی از این ویلا را به شکل نمادین سنتی طراحی کرد و از معماری کلاسیک تبریز برای دیزاین آن بهره برد اما طراحی کلی ویلا به شکل مدرن بوده و امکانات یک ویلای لاکچری و به روز را شامل شود.

بازسازی ویلای سنتی در تبریز

ویلا های قدیمی بسیاری در تبریز وجود دارند که از یادگار اجدادی خانواده‌های ساکن تبریز بوده و در زندگی شهری کنونی رها شده یا بسیار کم استفاده هستند بازسازی این ویلا های سنتی به شکلی که المان های اصلی آن حفظ شود و در کنار آن از نظر مقاومت و ایمنی تقویت شوند و بخش هایی از آن مورد طراحی مجدد معماری قرار گیرد یک نیاز اصلی در شهر تبریز بوده و تیم بوم استودیو با سال‌ها تجربه آماده ارائه این خدمات به مردم فهیم تبریز است.

طراحی ویلا سنتی در اردبیل

طراحی ویلا سنتی در اردبیل با توجه به معماری منحصر به فرد اردبیل بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و بسیاری از انبوه سازان با ساخت ویلا در اردبیل به شکل سنتی این ویلا ها را به مسافرین اجاره می‌دهند و کسب درآمد می‌کنند. خارج از بحث مارکتینگ شما در صورت تمایل به طراحی ویلا سنتی در اردبیل با داشتن یک ویلای خاص و شیک به سبک معماری باستانی شهر خود از بابت آرامش در ملک شخصی خود آسوده خواهید بود.

هزینه ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا تا حد زیادی به متراژ متریال و نوع کاربری آن بستگی دارد اما شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما از قیمت حدودی ساخت و طراحی مطلع شوید و در ادامه با طراحی و برآورد اولیه قیمت اعلام شده بسیار نزدیک به اتمام پروژه می‌شود و باز شما تصمیم می‌گیرید که قصد طراحی و ساخت ویلا با این قیمت را دارید یا خیر.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *