طراحی روف گاردن در شیراز

طراحی و ساخت روف گاردن در شیراز از دیگر خدمات استدیو بوم است . روف گاردن (Roof Garden) که به آن گرین روف نیز گفته می‌شود در واقع فضاهای سبز و محوطه هایی هستند که در پشت بام ساختمان های مسکونی ، تجاری و یا تفریحی ساخته می‌شوند

فواید استفاده از روف گاردن در شیراز

ساخت روف گارن و یا گرین روف (Green Roof) در شیراز از فواید بسیار زیادی برخوردار است . تبدیل یک پشت بام ساده و تیره به یک فضای دلنشین آرامش بخش ، رضایت هر فردی را به خود جلب می کند.

روف گاردن ها معمولا محل آسایش ، فضای بازی و یا کافی شاپ ها هستند . در واقع با طراحی و ساخت روف گاردن ، محیط آرامش بخش و دلنشینی را در پشت بام ها و طبقات بالایی برج ها و منازل مسکونی و تجاری ایجاد میکنند . این روز ها طراحی روف گاردن در شیراز بسیار مورد پسند شیرازی های عزیز واقع شده است. طراحی امکانات جانبی نظیر جکوزی یا آلاچیق در روف گاردن از دیگر امکانات رفاهی بام سبز در شیراز است.

طراحی-روف-گاردن-با-جکوزی-در-شیراز-آلاچیق

ارتباط روف گاردن با کاهش انرژی

از مهمترین ویژگی ها و فواید طراحی روف گاردن میتوان به کاهش مصرف انرژی اشاره کرد . هنگامی که شما فضای انتهایی ساختمان و برج را به محیطی سبز رنگ تبدیل میکنید ، به جای بازتاب نور آن را جذب و به عنوان نوعی عایق حرارتی از آن استفاده می کنید که نتیجه آن کاهش استفاده از انرژی هاست . همچنین طبق تحقیقاتی که دانشگاه های معتبر کانادا انجام داده اند ، استفاده از روف گاردن و محیط سبز ، در تابستان ها میتواند تا 50 درصد به کاهش انرژی کمک کن .

ایجاد فضای مفرح

پشت بام های سبز که با گیاهان طبیعی پوشانده شده اند ، فضای بسیار دلنشین و خنکی را میتواند برای شما به ارمغان بیاورند . طراحی روف گاردن در شیراز از این رو بسیار قابل توجه مردم است که با ساخت Roof Garden و کاشتن گل های طبیعی ، ساکنین از  اکسیژن خالص و هوای خنک و دلنشین بهره مند خواهند شد. طراحی روف گاردن برای ویلا در شیراز با توجه به شخصی بودن ملک بسیار پرطرفدار است اگر چه برای آپارتمان های بلند نیز ساخت روف گاردن جنبه بصری فوق العاده‌ای دارد.

قیمت روف گاردن در شیراز

قیمت روف گاردن در شیراز بستگی به متراژ و نوع کاربری و متریال مورد استفاده دارد اما شما می‌توانید با مشاوره از تیم بوم استودیو یک قیمت اولیه با توجه به متراژ و نوع کاربری به دست بیاورید و در ادامه با طراحی اولیه یک قیمت نزدیک به قیمت پایانی خواهید داشت و باز شما تصمیم می‌گیرید قصد طراحی و ساخت روف گاردن با این قیمت را دارید یا خیر.

طراحی روف گاردن ارزان در شیراز

روف گاردن ارزان در شیراز به معنی بی کیفیت بودن یا شیک نبودن نیست بلکه تیم طراحی می‌تواند با استفاده از متریال ساده و اجتناب از تجملات اضافی یک روف گاردن اقتصادی برای شما طراحی کنند تا از فضای سبز به وجود آمده در ملک شخصی خود نهایت استفاده را ببرید. همچنین مقاله قیمت روف گاردن کوچک دید خوبی به شما در این ضمینه می‌دهد.

 

مراحل ساخت روف گاردن در شیراز

پس از آنکه تصمیم به طراحی روف گاردن در شیراز کرده داشته باشید ، ممکن است که سوالاتی ذهن شما را مشغول کند . مراحل ساخت روف گاردن ، هزینه ساخت روف گاردن در شیراز و … از جمله سوالاتی است که از ما پرسیده شده است .

مرحله اول ، بازدید از محل و اعلام هزینه

در ساخت و طراحی روف گاردن ها ، ابتدا نیاز به بازدید حضوری از محل است . مشاهده دقیق شرایط و متراژ در طراحی یک بام سبز بسیار مهم است . بنابراین پس از آنکه برای طراحی روف گاردن در شیراز از ما درخواست کنید ، کارشناسان بوم استدیو برای بازدید حضوری و طراحی روف گاردن مراجعه می کنند . البته در صورتی که به هر دلیل امکان بازدید حضوری وجود نداشته باشد ، از طریق ارسال فیلم و عکس نیز میتوانید این مرحله را انجام دهید . پس از بازدید و بررسی شرایط ، کارشناسان ما قیمت طراحی روف گاردن در شیراز را به شما اعلام میکنند .

مرحله دوم ، عقد قرارداد و طراحی پلان نهایی

در این مرحله ، قرارداد های لازم بین مجری و کارفرما بسته می شود . پس از آن در یک جلسه مشترک بین کارشناسان بوم استدیو و کارفرما ، تغییرات نهایی بر روی طرح روف گاردن اعمال شده و در نهایت طرح نهایی و تکمیل شده ایجاد می شود . لازم به ذکر است که برای کاهش هزینه ها و افزایش سرعت طراحی روف گاردن در شیراز شما باید تمامی نظرات و تغییرات را به طور کامل در این مرحله اعلام کنید . چرا که تغییرات در حین انجام کار بسیار هزینه بر و زمانبر خواهد بود .

مرحله سوم ، ایزولاسیون کف برای ساخت روف گاردن

سومین مرحله از طراحی روف گاردن در شیراز ، ایزوله کردن کف پشت بام برای جلوگیری از نشت آب است . در این مرحله با استفاده از ایزوگام ، ماسه و سیمان به عایق کاری کف میپردازیم . اگر از قبل این اقدامات انجام شده باشد ، نیازی نیست .

مرحله چهارم ، تولید و اجرای سازه ها

در مرحله چهارم ، تمامی دکور ها و سازه هایی که نیاز به نصب در محل دارند ، ساخته شده و پس از انتقال به محل ، نصب و پیاده سازی خواهند شد . تیم بوم استدیو ، برای جلوگیری از اتلاف وقت ، در ساخت روف گاردن ، به تولید دکورها و موارد پیش ساخته می پردازد تا کمترین زمان و حضور را در محل داشته باشد . چرا که طولانی بودن زمان طراحی و اجرا و حضور عوامل در محل برای مدت طولانی ، ساکنان را آزرده خاطر خواهد کرد .

مرحله پنجم ، کاشت درختان و محوطه کاری

در پنجمین مرحله از طراحی و ساخت روف گاردن در شیراز ، ما به محوطه کاری و کاشت گیاهان میپردازیم . این موضوع به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی محل بسیار وابسته است . اختلاف دمای بین شب و روز ، شدت تابش آفتاب و سایر شرایط جوی بسیار اثرگذار است . البته کارشناسان بوم استدیو در انتخاب صحیح گیاهان برای ساخت روف گاردن بسیار با تجربه هستند و جای نگرانی نیست .

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی کردیم شما را با لزوم طراحی روف گاردن در شیراز و همچنین مراحل ساخت آن آشنا کنیم . چنانچه به دنبال مشاوره در این زمینه هستید ، تیم طراحی بوم استدیو آماده پاسخ به تمامی سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد . کافیست با شماره های درج شده در تصاویر و یا سایر راه های ارتباطی تماس بگیرید . همچنین اگر شما نیز اطلاعاتی در این زمینه دارید ، با اشتراک گذاشتن آن ، ما را به کامل کردن این مقاله و همچنین خدمتگزاری بهتر به مردم این سرزمین یاری کنید مقالات طراحی روف گاردن در تبریز ، طراحی روف گاردن اردبیل نیز از دیگر مقالاتی هستند که می‌توانید آنها را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *