طراحی استخر در شیراز

طراحی-استخر-در-شیراز

طراحی استخر در شیراز، ساخت استخر سرپوشیده، روباز و باغ ویلا همراه نکات و مشاوره توسط تیم بوم استودیو موضوع این مقاله است.

امروزه یکی از مهمترین امکانات یک سازه و تفریحات مورد علاقه مردم استخر است. به همین دلیل امروزه شاهد این موضوع  در بسیاری از سازه‌ها هستیم. در طراحی استخر در شیراز بسیاری از ساختمان‌ها دارای استخر‌های روباز و برخی سر پوشیده هستند تا در تمامی فصول سال بتوانند از استخر لذت‍‌‌‌بخش خود استفاده کنند.

همچنین به این موضوع توجه کنید که ازنظر اقتصادی نیز استخر‌ها باعث افزایش قیمت سازه شما نیز می‌شود. همچنین با طراحی فضای سبز در کنار استخر‌ها می‌توانید به زیبا سازی آن نیز کمک کنید.

اصول طراحی استخر ویلا در شیراز

توجه به اصول طراحی استخر ویلا در شیراز بسیار مهم است. تا هم به شما مجوز ساخت داده شود و هم با ساختن استخری اصولی باعث حفظ امنیت شوید. مراحل ساخت استخر اصولی در شیراز شامل:

1) خاک برداری و گودبرداری

2) قالب‌گیری کف استخر

3) عایق بندی کف و دیوار

 

ساخت استخر در شیراز

در هنگام طراحی استخر باید به چندین نکته برای محل قرارگیری استخر توجه شود. برای مثال استخر باید در مکانی قرار بگیرد که به نور دسترسی کافی داشته باشد. همچنین نباید در مکانی که دارای دید مزاحم است قرار بگیرد.

همچنین در هنگام طراحی استخر در شیراز باید به این نکته توجه کنید که آب برای تخلیه باید به سمت چاه تخلیه هدایت شود. و استخر باید دارای شیب درست باشد.

استخر-باغ-ویلا-شیراز-ساخت

ساخت استخر با بلوک سیمانی در شیراز

یکی از آسان‌ترین روش‌های ساخت استخر در شیراز با استفاده از بلوک سیمانی است. که هم بسیار آسان است و هم هزینه‌های آن بسیار کم است.

ساخت استخر با بتن ریزی

در این روش که یکی از اصولی ترین و حرفه‌ای ترین روش‌های ساحت استخر در شیراز است. معمولا برای طراحی استخر‌های با حجم بیشتر و بزرگ‌تر انجام می‌شود. و معمولا هزینه بالاتری نیز دارد.

شکل استخر

در طراحی استخر در شیراز در خصوص شکل استخر باید گفت که محدودیتی وجود ندارد اما از معمول‌ترین شکل استخر شکل مستطیل است.

انواع استخر در شیراز

با توجه به سلیقه شما محل قرارگیری استخر در محیط سازه شما بسیار متفاوت است. برای مثال اگر قصد داشته باشید که در سراسر سال از استخر خود استفاده کنید بهتر است که حتما به طراحی استخر سرپوشیده در شیراز فکر کنید. اما اگر قصد استفاده از نور آفتاب در کنار آب استخر دارید بهتر است که به طراحی استخر روباز بیندیشید.

طراحی استخر سرپوشیده در شیراز

در ابتدا در طراحی استخر سرپوشیده ویلا در شیراز به این نکته توجه کنید که بهتر است محل قرارگیری استخر در طبقه همکف یا در زیر زمین قرار داشته باشد.

اگر شما قصد ورزش در استخر سرپوشیده خود را دارید بهتر شکل مناسب برای استخر قطعا شکل مستطیل و مربع است.

همچنین اگر قصد سرگرمی اعضا خانواده را دارید باید به این نکته توجه کنید که استخر شما مناسب تمامی سنین مختلف باشد تا سنین متفاوت از آن استفاده کنند.

طراحی-استخر-سرپوشیده-در-شیراز

سنا و جکوزی

با اضافه کردن سونا و جکوزی می‌توانید آرامش را در محیط استخر افزایش دهید و ساعات زیادی را با شنا کردن بگذرانید.

تاسیسات

در طراحی این نوع از استخر باید همگی اتصالات از جنس مقاومت بالایی برخوردار باشند زیرا این نوع از استخر دارای رطوبت بیشتر است بنابراین سرعت رنگ‌زدگی را افزایش می‌دهد.

برای جلوگیری از تولید قارچ و کپک به دلیل وجود رطوبت زیاد بهتر است که حتما عایق‌های رطوبتی را در هنگام ساخت استخر‌های سر پوشیده در شیراز نصب کنید.

ساخت استخر روباز در شیراز

استخر سرباز در شیراز یا همان طراحی استخر باغ ویلا در شیراز دارای طرفداران زیادی است که در ساخت این نوع از استخر برای هر نفر 5 متر مربع فضا در نظر گرفته می‌شود.

طراحی-استخر-روباز-در-شیراز

برای محل قرارگیری استخر سرباز باید با مشاوران حرفه‌ای صحبت شود تا در گذر زمان برای استخر مشاکلاتی بوجود نیاید. همچنین بهتر است در هنگام طراحی این نوع از استخر به زیبا سازی و طراحی باغ و محوطه تمرکز کنید. برای مثال می‌توانید از چوب‌های متفاوت استفاده کنید و زیبایی آن بخش را چندین برابر کنید. مقاله طراحی ویلا در شیراز را نیز می توانید مطالعه فرمایید.

همچنین وجود گیاهان و طراحی فضای سبز در کنار آب علاوه بر ایجاد آرامش باعث زیبایی و حس اقیانوس و دریا را طلاقی می‌کند.

طراحی استخر مدرن ویلا در شیراز

همانطور که می‌داند به استخری که داخل محیط خانه باشد استخر خانگی می‌گویند.

ساخت استخر مدرن در شیراز دارای ویژگی‌هایی است که این ویژگی‌ها عامل آن می‌شود که این سبک از  استخر را مدرن خواند.

برای مثال معمولا در طراحی استخر در شیراز در این سبک از شکل‌های که دارای شکل هندسی نا‌منظم‌تری هستند استفاده می‌کنند. یا حتی در طراحی آن‌ها به جای دیوار معمولا از سیسه استفاده  می‌کنند.

معمولا در متریال این‌گونه از استخر‌ها از اجسامی مانند بتون استفاده می‌شود و در تزئینات اطراف آن معمولا از گیاهان مانند بامبو و… استفاده می‌شود. تا سادگی طرح مدرن کاملا حفظ شود.

مهمترین نکته در طراحی استخر مدرن در شیراز حفظ سادگی و زیبایی آن است.

طراحی-استخر-مدرن-در-شیراز-

قیمت طراحی استخر در شیراز

برای قیمت طراحی استخر ویلا در شیراز باید گفت با توجه به شرایط و متریال استفاده شده و همچنین عمق و متراي استخر‌ها بسیار متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دقیق آن باید با متخصاصان ما در این زمینه تماس بگیرید تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

بوم استودیو

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید

 

تیم بوم استودیو با سال ها تجربه در زمینه طراحی استخر در اردبیل و ارومیه و تبریز و … آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *