طراحی محوطه در اردبیل

طراحی-محوطه-سازی-اردبیل

طراحی محوطه در اردبیل یا محوطه سازی به شکل‌های متفاوتی از جمله طراحی محوطه‌‌سازی ویلا در اردبیل، طراحی محوطه‌سازی باغ در اردبیل، محوطه‌سازی ساده در اردبیل و محوطه‌سازی حیاط در اردبیل موضوع این مقاله است.

در قدم اول باید بدانیم معنای طراحی محوطه در اردبیل به چه معناست؟ شما وقتی وارد یک ملکی می‌شوید این ملک دارای چشم‌اندازی می‌باشد که به این چشم انداز محوطه می‌گویند. اگر برای طراحی این چشم انداز تلاش کنید تا آن را در ذهن مخاطب ماندگار و زیبا می‌کنید به این کار طراحی محوطه در اردبیل می‌گویند.

همچنین این را در نظر بگیرید که اصول طراحی محوطه در اردبیل بهتر است رعایت شود تا یک محوطه اصولی را به خود هدیه دهید.

اردبیل از جمله شهر‌های خنک و دارای طبیعت زیبا و بکر در ایران است. که این طبیعت می‌توانند کمک‌کننده باشد تا یک محوطه بی‌نقص و زیبا را بسازید. همچنین این شهر دارای گیاهان طبیعی بومی زیبایی است. که از این گیاهان در طراحی محوطه در اردبیل استفاده کنید تا بتوانید از چشم‌انداز ملک خود بهترین استفاده را بکنید.

اصول طراحی محوطه‌سازی در اردبیل

معمولا طراحی محوطه در اردبیل دارای چندین بخش برای زیبا سازی آن هست . در مقاله طراحی دکوراسیون در اردبیل نیز به برخی از آنها اشاره کردیم.

فضای سبز در اردبیل

وجود فضای سبز در اردبیل از اولین و مهمترین المان‌ها در طراحی محوطه سازی است. زیرا فضای سبز باعث ایجاد زیبایی و همچنین آرامش می‌شود. اما این را بیاد بیاورید که با گیاه‌شناسی می‌توانید گیاهان بومی هر منطقه را بشناسید و باتوجه به گیاهان بومی آن منطقه فضای سبز را طراحی کنید. زیرا گیاهان بومی هر منطقه دارای عمر بیشتری در منطقه بومی خود هستند و این امر باعث می‌شود تا عمر محوطه افزایش پیدا کند. و هزینه‌های نگهداری کاهش پیدا کند .

مبلمان در طراحی محوطه

وجود مبلمان برای این موضوع می‌باشد که از محوطه سازی در اردبیل استفاده کنیم و لذت ببریم بنابراین انتخاب مبلمان بسیار مهم است. تا در هنگام خستگی از محوطه سازی استفاده کنیم. بنابراین برای انتخاب مبلمان بهتر است مبلمان مناسب با توجه به طراحی  محوطه استفاده انتخاب کنیم.

ساخت کف در محوطه‌سازی

کف درمحوطه سازی در اردبیل دارای 2 بخش چمن و گیاهان و همچنین محل رفت وآمد افراد است. که در این بخش است که در این جاده‌های رفت و آمد از متریال متفاوتی استفاده می‌کنند.

نورپردازی در طراحی محوطه

طراحی نورپردازی در اردبیل می‌توانند چهره محوطه را از این رو به آن رو کند بنابراین نورپردازی محوطه‌سازی در اردبیل یکی از مهمترین بخش‌های اصول محوطه سازی در اردبیل است.

محوطه سازی همراه امکانات

شما در طراحی محوطه‌سازی می‌توانید از امکانات متفاوت از جمله استخر‌ها ، آب‌نما‌ها و … استفاده کنید. تا از محوطه‌سازی در اردبیل چندین برابر لذت ببرید اما به این نکته توجه کنید که افزایش امکانات باعث افزایش هزینه‌ها نیز می‌شود.

محوطه سازی ویلا در اردبیل

محوطه سازی ویلا در اردبیل را اینگونه فرض بگیرید که شما برای استراحت به ویلایتان می‌روید و در محوطه ویلایتان در اردبیل در کنار خانوایتان ار محیط لذت می‌برید.

در هنگام طراحی محوطه در ویلا باید به این نکته توجه کرد که وجود خطوط صاف ظاهری رسمی‌تری به ویلا خواهد داد. و خطوط منحنی ظاهری غیررسمی را به مخاطب القا می‌کند.

اگر قصد این را دارید که که ویلایتان بزرگتر دیده شود بهتر است در طراحی محوطه در اردبیل از خط‌های صاف‌تری بهره بگیرید.

همچنین در طراحی فضای سبز به این نکته توجه کنید که اگر قصد جلب توجه مخاطبین را به فضای سبز دارید می‌توانید از گل‌های رنگی استفاده کنید.

طراحی-محوطه-ویلا-اردبیل

محوطه سازی ساده در اردبیل

اگر قصد این را دارید که یک محوطه زیبا و ارزان در اردبیل داشته باشید. محوطه سازی ساده در اردبیل می‌تواند کمک کننده شما در این امر باشد.

شما می‌توانید از گیاهانی در پوشش گیاهی این سبک استفاده کنید. که خرج کمتری نسبت به سایر گیاهان دارند مانند گیهان رونده و درختان میوه.

همچنین در انتخاب وسایل در طراحی محوطه در اردبیل به این نکته توجه کنید که از وسایلی استفاده کنید که دارای کاربد بیشتر و قیمت پایین‌تری هستند.

همچنین برای استفاده از گلدان از گلدان‌های زیبا و ارزان مانند فلاورباکس‌ها استفاده کنید.

برای عبور و خروج از سنگ‌ریزه‌ها که هم قیمت کمتر و هم زیبا هستند استفاده کنید.

در خصوص نورپردازی می‌توانید از LED ارزان و همچنین ریسه‌های تزئینی برای آلاچیق‌ها و… استفاده کنید.

شما اگر قصد این را دارید که درهزینه‌ها صرفه جویی کنید بهتر است که حتما محوطه سازی ساده در اردبیل انجام دهید زیرا علاوه بر داشتن ظاهر زیبا باعث داشتن محوطه سازی لاکچری در اردبیل خواهد شد.

محوطه-سازی-کوچک-اردبیل

محوطه سازی حیاط و باغ در اردبیل

در اغلب ملک‌ها وجود حیاط به چشم می‌خورد بنابراین یکی از مکان‌هایی که همیشه به محوطه سازی آن توجه خاص و ویژه‌ای بهتر است شود را حیاط‌ها هستند.

این که حیاط ملک شما دارای چه متراژی هست از جمله ملاک‌هایی هستند که در متریال و همچنین امکانات آن تاثیر مستقیم دارند. همچنین اگر قصد طراحی محوطه یک آپارتمان در اردبیل را دارید، همانطور که در مقاله طراحی نما در اردبیل گفته شد. باید به این نکته توجه کنید که حتما سبک محوطه سازی با سبک کلی ساختمان هم‌خوانی داشته باشد.

همچنین اگر رمپ پارکینگ آپارتمان شما از میان حیاط عبور می‌کند. بهتر است که حتما به با پوشش گیاهی اطراف ان را زیبا سازی کنید. یا اگر منزلتان ویلایی هست بهتر است که با قرار دادن سقف برای محل پارک و همچنین زیباسازی بخش پارک ماشین آن را زیبا کنید.

همچنین با ساخت یک فصای دلنشین برای نشستن یا قرار دادن آلاچیق کوچک در کنار حیاط محیط شاد را برای خانوایتان به ارمغان بیاورید.

در هنگام طراحی در پوشش گیاهی این را فراموش نکنید که سایه آپارتمان یا ملک شما بر روی گیاهان نیافتند زیرا گیاهان به نور طبیعی خورشید در طول روز احتیاج دارند.

معمولا در خصوص مصالح کف در حیاط از مصالج جنس سخت مانند سنگ‌ها استفاده میشود تا خرابی کمتری داشته باشد.

رستوران های با محوطه باز از جمله محبوب ترین نوع رستوران در اردبیل هستند. اگر به ابن مورد علاقه دارید مقاله طراحی رستوران در اردبیل رانبز مطالعه فرمایید.

خانه روشن نمونه ای از پروژه های بیشمار ما در این زمینه است.

خانه-روشن-طراحی-محوطه

ویلا مهر یکی از جدیدترین پروژه های ما در زمینه محوطه سازی است.

ویلا-مهر-محوطه-سازی

قیمت طراحی محوطه در اردبیل

قیمت طراحی محوطه در اردبیل با توجه به شرایط و متریال و همچنین متراژ ساختمان بسایر متفاوت است. بنابراین برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت می‌توانید با کارشناسان خبره مت تماس بگیرید تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

بوم استودیو

کدپستی: 5157753714      شماره تلفن: 04133332930

فاکس: 04133332930      شماره موبایل: 09223654069

صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید

تیم بوم استودیو با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی محوطه و روف گاردن و فضای سبز و باغ ، آماده خدمت رسانی به مردم عزیز اردبیل است. مقالات طراحی محوطه در شیراز و طراحی محوطه در ارومیه را نیز می‌توانید مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *